1 Senaste redigerad av Lucky13 (2011-10-28 03:12:54)

Tråd: Windows 7 problem

Har ett USB med denna typ (E1750) som fungerat bra i flera år, nu byte jag data till en stationär med windows 7, 64-bit version.

Jag stoppar in modemet, den börjar install så jag får tele2 connect installerat. Sen börjar den söka drivrutiner och installera, gör detta ca 5 min och sen kommer stora texten failed to install drivers.
Försökte flera olika grejer, kontaktat tele2 och huawei. Inga svar har varit riktigt bra. Jag är 100% det är drivers som strular och inte mitt modem som är dum i huvudet kort sagt.

Jag har kollat lite på internet, de nya drivers som huawei hade fungerade kasst enligt flera på 64 versionen, en användare lyckades med en driver från annan sida(Han givetvis lämnade ingen link *hymlar*). Försökte sj'lv och det gick ej, blev samma problem som de sagt.

Riktigt förbannad på detta eftersom tele2 support verkar ha problem att ge mig nya drivrutiner och skulle bryta direkt om jag inte hade bindande ett antal månader mer. Testade deras nya firmware och det fungerar heller ej, för den säger den inte kan inte modemet. Fast bevisligen så finns modemet eftersom auto installationen med tele2 fungerade.

Okej, för att göra det kort: Nån som har drivers för 64-bit windows 7, så jag kan ladda ner den?

2 Senaste redigerad av jerjo2 (2011-10-28 09:37:56)

Sv: Windows 7 problem

Den borde väl ligga i mitt modem från Halebop?
Ge mig filnamnet så skall jag plocka ur den och lägga upp någonstans!

EDIT: Glömde säga att det fungerar i min 64-bitars Windows 7 Pro!

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

3

Sv: Windows 7 problem

Är ej så hemma på detta, skulle tro det är Datacard64install som är filen där driver ligger på? Är ej säker fast pga man måste sätta i USB modemet så att installen av drivrutiner händer. Vilket failar efter ett tag.

Jag lyckades uppgradera firmwire på gamla datan och problemet är kvar, när jag gjort om installation på den nya.

Så är inte helt hundra på vad drivers är för fil. Kan inte mkt om mobila bredband.

4

Sv: Windows 7 problem

Hmm, verkar som flera har bekymmer med E1750 i Windows 7 64-bitars, dock inte jag!
Kanske kan du få tips via denna länk?


Bl a Tele2 har firmware., vilken operatör har du?
Såg att Telia skickar ut uppdatering.

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

5

Sv: Windows 7 problem

tele2 har jag. Det var det jag installerade på min andra dator.

Har sett huawei länken, testade men fungerade eller ej.

Verkar vara windows själv som jävlas mer eller mindre på nåt sätt. Fattar inte vad som blockerar fast, helt sjukt egentligen.

6 Senaste redigerad av hackerman1 (2011-10-29 21:17:02)

Sv: Windows 7 problem

Huawei E1750 funkar utan problem med W7, både 32 & 64, åtminstone med Telias modem.
jag köpte ett Telia-startpaket med 1750, det var inga som helst problem att installera, det har fungerat klockrent i månader.

men det som kan ställa till det ordentligt (rent allmänt) är antivirusprogram och brandvägg.
vilka säkerhetsprogram har du (antivirusprogram, brandvägg etc.) ?
har du haft nåt annat modem installerat tidigare, är det isåfall ordentligt avinstallerat ?

kör installationen UTAN simkort, (så inte modemet ansluter till internet), prova med att stänga av antivirusprogram och brandvägg.
vad händer då ?

7 Senaste redigerad av Lucky13 (2011-10-30 09:09:50)

Sv: Windows 7 problem

Ska se om det går, har testat om det gick i testläge eftersom signerade skiten skulle kanske störa på nåt sätt.

Jag börjar misstänka själva datan är felande fast, märkt att den kan frysa sig samt ej avslutas alls. Har garanti och försäkring så lär lämna in den om inte windows personalen kan hjälpa.

Av-installationen sitter fast igen aka fryst för tele2, så verkar vara windows som säckat ihop. Ska ringa supporten för windows på måndag. Fixa fläkten i laptopen som annars fungerar bra och sen om problemet kvarstår, lämna in och se till att få skiten fixad.

Troligen den värsta datan jag köpt, var inte värd pengarna för det problem den gett mig.

8

Sv: Windows 7 problem

hmm, jag förstår inte vad du menar...
"Av-installationen sitter fast..." ?

är datorn köpt med W7-64 förinstallerat ?
har du installationsskiva ?
isåfall ominstallera operativsystemet och rensa hårdisken under installationen !

min bärbara levererades med W7-64 förinstallerat, det första jag gjorde var att rensa hårddisken på all (onödig) dynga.
sedan partitionerade jag hårddisken och gjorde jag en REN nyinstallation av operativsystemet.

vilken W7-version är det (home premium, professional etc.) ?
vilka säkerhetsprogram har du (antivirusprogram, brandvägg etc.) ?

9 Senaste redigerad av Lucky13 (2011-10-31 08:54:01)

Sv: Windows 7 problem

Lyckades installera programmet.

Jag om-installerad hela windows och körde från scratch. Jag har redan mina filer kopierade på en hårddisk så gjorde ingen windows typ av säkerhetskopia eftersom jag inte ville att inställningar skulle följa med.

Efter om installationen var klar så gick jag in stängde av brandväggen och det för installerade norton(Slängde ut det eftersom jag avskyr norton, AVAST FOR LIFE). Satte i modemet och drivrutinerna fungerade perfekt.

Har just nu windowsbrandvägg samt en avast uppe.

Enda kruxet är att den vill köra autorun efter den sitter i, men detta är ett mindre problem eftersom det fungerar. Stänger bara ner windows fönstret och ignorerar just det för tillfället.

lite svar på dina frågor:
"Av-installationen sitter fast..." ? Jag menar att när man försökte av-installera ett progrom så fastnade det på windows förbereder fönstret, så man blev tvungen att avsluta genom fönster hantaren.

är datorn köpt med W7-64 förinstallerat ? Ja.
har du installationsskiva ? Nej, det är en hårddisk i datan som har den infon.

vilken W7-version är det (home premium, professional etc.) ? Home premium
vilka säkerhetsprogram har du (antivirusprogram, brandvägg etc.) ? Avast Anti-virus, samt en windows brandvägg.

10

Sv: Windows 7 problem

så nu funkar modemet med andra ord ?

11

Sv: Windows 7 problem

Ja det fungerar. Enda strulet är att fönstret med att köra autorun och öppna mappen till källan kommer upp när man sätter i den. Så inget större problem.