1

Tråd: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

Jag tecknade ett 24 månaders avtal “hemmapaket plus” där fri datamängd ingick med ICE.net nuvarande NET1. Nu har helt plötsligt bolaget börjat hävda att det ingår max 25GB per rullande 30 dagars period och "stryper" min hastighet. Jag har bestridit detta. Men Net1 står på sig mot mig. Idag fick jag info från Konsumenternas tele- och internetbyrå där de visar att Net1 nyligen blivit fällda i allmänna reklamationsnämnden för just detta avtalsbrott. Ärende nr ARN 2011-2945. Är det fler av er som råkat ut för NET1:s lurendrejeri?

2

Sv: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

Jupp +1

3

Sv: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

Oh ja!
Det finns en hel del trådar angående detta.
Äntligen fick dom lite skit, men det ska man ha när dom behandlar sina kunder så!!
Jag hade också abb från tiden med ice. Det var ett lätt val för mig dock, bindningstiden var slut sen länge och 3g är helt ok hos mig nu.
Reklamen dom kör på tv nu borde väl också kunna fällas för lögn!?

Mvh Henka

4 Senaste redigerad av LasseT (2011-10-11 07:32:41)

Sv: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

Jupp

Var finns "domen" att läsa?

1mil söder Gnesta.
Teracom Air2Fibre, Bredband2

5

Sv: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

Kan vi göra en liten gemensam skrivelse här & massmaila dem?

Jag lider just nu av denna begränsning (strypningen).

1mil söder Gnesta.
Teracom Air2Fibre, Bredband2

6

Sv: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

Bra om Net1 får klart för sig att deras reklam är oseriös ! Å andra sidan kommer deras nät - med nuvarande tilldelade bandbredd - aldrig att kunna hantera 25 Gb-nedladdare. Eftersom nätet är segt som sirap under höglasttider (videotittare och spelare) har jag stor förståelse om Net1 vill koncentrera sig på "lågförbrukande" proffskunder (m2m etc.) och att få telefonin att fungera även kvällstid vilket i praktiken innebär att man bör göra sig av med "högförbrukarna" på ett snyggt sätt - annars blir kanske inte företagskunderna kvar.... Konkret: video och spel är definitivt inget för Net1 vilket man någon gång klart måste säga rent ut !

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

7 Senaste redigerad av Info (2011-10-11 17:32:50)

Sv: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

JA.
Har fått både begränsningen och förlorat min abonnemangsform.
Då Jag var med ända sedan NMT tiden så hade jag ett abonnemang med obegränsad data på D-35 och en D-50 med data kostnad men helt utan fast månadskostnad.

Nu har jag bara D-35 som fungerar.
D-50 vägrade de att koppla in igen om jag inte betalade för den med ett separat abonnemang.

8

Sv: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

Kan nån peka på var "domen" hos ARN finns att hitta, jag har sökt på deras sida men kan inte hitta den.

1mil söder Gnesta.
Teracom Air2Fibre, Bredband2

9

Sv: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

Nej, jag har inte heller hittad dom på ARN:s hemsida. Man kanske måste vända sig till registrator? Däremot så hittade jag en tidningsartikel om domen. http://www.dt.se/nyheter/orsa/1.3987022 … m-bredband

10

Sv: Net1 fällda i allmänna reklamationsnämden ARN för avtalsbrott

Jag har fått dokumentet av ARN, hur gör jag för att skicka upp det?

1mil söder Gnesta.
Teracom Air2Fibre, Bredband2