1

Tråd: Driftstörning Tele2

Vad händer, jag kan inte koppla upp med mitt modem och Tele2:s hemsida ligger nere!?

Är det bara jag eller?

2

Sv: Driftstörning Tele2

Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Temporarily Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
kl.20.39 på Tele2:s hemsida

3 Senaste redigerad av hackerman1 (2011-09-25 19:22:42)

Sv: Driftstörning Tele2

jag får också en 503.
kör med fast lina mot internet.

4

Sv: Driftstörning Tele2

3G modemet kopplar ner direkt authentication sker på precis samma sätt som när jag körde på fel APN för mitt 4G simkort.

5 Senaste redigerad av A-Man (2011-10-31 19:35:05)

Sv: Driftstörning Tele2

Problem i sthlm sedan kl 13 E 398 kopplar upp sig på 2g och 3g vid omstart.
Även mobilen med tele2 3g krånglar.

Fler som har problem?

6

Sv: Driftstörning Tele2

4G i Malmö. har bråkat hela kvällen. Uppkopplingen kommer och går. Stendött i en timme, nu funkar det stötvis igen.

7

Sv: Driftstörning Tele2

och inget ligger under driftstörningar på deras hemsida och kundtjänst stängd, märkligt att man inte ska kunna ge lite information.

8

Sv: Driftstörning Tele2

I dag har det varit Uppsalas "tur" att ha ett trasslande Tele2-nät.

Som vanligt ingen notis om detta på Tele2 driftsinfo-sida  sad

/Erland

.

9

Sv: Driftstörning Tele2

Undrar om t2 har outsorc'at driften av sitt nät, för dom har haft mega strul i över ett år nu...

10

Sv: Driftstörning Tele2

Kan ej få 3G, vare sig i mobilen el bredbandet. Jag bor i Kolmården / Strömsfors. Nu använder jag EDGE och får mkt långsam uppkoppling! Fungerar det i Norrköping? Andra operatörer?

11

Sv: Driftstörning Tele2

har du provat att starta om eller låsa till 3g?

12

Sv: Driftstörning Tele2

Syns "sweden 3g" som nät i tex mobil?

13

Sv: Driftstörning Tele2

andy78: Ja
g-man: Nej

3G fungerar inte här ikväll.. Halebop på mobilen och Tele2 på bredbandet. Förmodlingen måste basantennen vid Torsjön lagt av, eftersom signalen är så svag. Får ingen stapel i tele2connect. Jag kan ej surfa in på någon större sida. Har någon sett om det är någon driftstörning anmäld på Telia el Tele2 utanför Norrköping?

14

Sv: Driftstörning Tele2

Oh yeah! Nu är det fullt ös igen, provade allt i helgen. Felanmälde både till Halebop och Tele2. Men idag måndag så funkar 3G. Trots att de inte kunde se några fel så var 3G nere fredag, lörd och hela söndagen. Det gäller att vara påstridig vid felanmälningar..

15

Sv: Driftstörning Tele2

Då var masten nere.

16

Sv: Driftstörning Tele2

Nu är det problem i Stockholm igen, inget nät, sedan 3g, nu 2g surf fungerar ej.

Det verkar inte som den kan växla automatisk  så att det går att surfa med 3gnätet.
Kopplar jag upp mig mot min tele2 3gtelefon så kan jag surfa om än långsamt.


Det står inget på tele2 driftinfo 2gnät just nu på 4G

17

Sv: Driftstörning Tele2

Jasså? Det förklarar varför min iPhone blev tokig och kunde inte ringa på varken 2G eller 3G från Kista till T-Centralen.

18

Sv: Driftstörning Tele2

Jag har 4g från tele2 och den hittar inte någon täckning alls från början men efter ett tag hoppar den upp på 2g... Sjukt störande. Bor i bromma.

19

Sv: Driftstörning Tele2

3G fallback verkar inte fungera

20

Sv: Driftstörning Tele2

Nu fungerar 4g igen, men enbart med "10%" täckning. Alltså jag köpte den här skiten för cirka 3 veckor sedan på 18 månader bindningstid. Kan jag "reklamera" detta? Det fungerar ju inte alls som det ska. Har inte den hastigheten som utlovas och jag måste koppla in och koppla ur modemet för att IBLAND få 4g. Mest 2g som kommer upp

21

Sv: Driftstörning Tele2

Vad får du för hastighet när du har 4g, vilken del av bromma håller du till i?
Det har gått ner rätt ofta, tyvärr är det något som man får räkna med i början det är ju i utbygnadsfasen.
Men man tycker det borde fungera där de har byggt ut.

22

Sv: Driftstörning Tele2

joshh90 skrev:

Nu fungerar 4g igen, men enbart med "10%" täckning. Alltså jag köpte den här skiten för cirka 3 veckor sedan på 18 månader bindningstid. Kan jag "reklamera" detta? Det fungerar ju inte alls som det ska. Har inte den hastigheten som utlovas och jag måste koppla in och koppla ur modemet för att IBLAND få 4g. Mest 2g som kommer upp

Alla kan stöta på problem, skulle du enbart få 10% framöver också kan du nog häva det utan problem och hänvisa till att du enbart får 10% av vad du betalar för, eller att de drar av 90% på fakturan. Men att få säga upp för någon dags driftstörning tror jag ej.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

23

Sv: Driftstörning Tele2

Jag har en upprepning av gårdagens problem, 3g, 2g etc Sitter i kön till kundtjänst 20 minuters kö.

24

Sv: Driftstörning Tele2

Samma här, tele tvi dök telenor/3 lirade på.

Kanske fixar i sitt nät, men undeligt sätt att göra det på isf.

25 Senaste redigerad av A-Man (2011-11-10 06:34:03)

Sv: Driftstörning Tele2

Ringde kundservice igår, de kunde inte se någonting bad mig kolla inställningar och sådant,
Det var förståss ingen annan som ringt om problemet.

Samma problem nu den kan inte koppla upp sig på 4g och om den gör det så faller den ned på 3g.
Jag måste  dock låsa den till endast 3g för att kunna surfa.
Ni som har problem ligg på kundservice felanmäl även fast kön är lång annar kommer det inte hända nånting.