1

Tråd: Dovado Tiny - Airport Express

Hej,
skaffade mig en Dovado Tiny för några dagar sedan. Fick igång det utan problem
vad gäller internetanvändning. Däremot lyckas jag inte med att lägga in min
Airport Express på det trådlösa nätverket för att använda Airplay.
Har försökt med olika inställningar men får det inte att fungera.
Är det så att detta inte är möjligt med routern eller är det bara jag som inte gör rätt? hmm

2

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

Fixad i nästa firmware

3

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

Har kört:

TINY Upgrader Version:5.0.6 
Date
File size
2011-06-29
2.43 MB

Finns ingen senare uppdatering till Tiny. Däremot har jag sett att det finns 5.0.9 till 3GN där Airport ska vara fixat.
Är det samma firmware?

4

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

Det går inte lägga denna firmware på TINY, om det är frågan. Dock kommer det en ny TINY firmware nån gång snart. Den kommer innehålla Airport fixen. Signa upp dig på newsletter: http://www.dovado.com/firmware

Tack

5 Senaste redigerad av plun (2011-09-12 19:50:58)

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

"Hijackar" tråden för mer bugg-funderingar.

Har inte haft tid förr men nu börjar ju den mörka årstiden då man kan njuta av TV.

Min nyare Samsung TV syns inte längre i W7....funderat om UPnP hanterar det här men efter att ha aktiverat det i routern så syns TVn fortfarande inte. 

Samsung TVn har då en WiFi-pinne och det är inga problem att ansluta till routern via TV-gränssnittet.

Sen är jag just nu för lat för några djupare exkursioner inkl bränna tid på det här för egna trial/error.

I-landsproblem.... wink

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

6

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

Kan också vara löst i nästa release. Vi löste några problem med XBOX som kan också bli lösta för mycket annat på köpet.

7

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

Sam skrev:

Kan också vara löst i nästa release. Vi löste några problem med XBOX som kan också bli lösta för mycket annat på köpet.

Bekräftad bugg mao ?

Det finns inget "trökigare" än att felsöka pryttlar i ett nätverk... tongue

Jag testade i somras med Huawei D105 skräpet och då funkade "pushningen" av media från en Windows 7 burk till TVn.

(sen har jag kört för mycket Linux för att orka med Windows besynnerliga hemnätverkshantering..)

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

8

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

Smashed roach!

9

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

Sam skrev:

Smashed roach!

Lubarsky’s Law of Cybernetic Entomology: There’s always one more bug.    wink

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

10

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

Noterar att denna tråden har ett par månader på nacken men gör ett försök att väcka frågan till liv. Jag har för avsikt att skaffa en Dovado Tiny via Tre. Ser på Tres hemsida att deras senaste firmware är 5.0.17, vet någon ifall det numera fungerar att koppla upp och ihop min mac (lion) med airport express och/eller apple tv för att kunna strömma musik från itunes via airplay och spotify via airfoil?

11

Sv: Dovado Tiny - Airport Express

dovado påstog att div mac relaterade problem fixats, så troligen, men det finns nyare firmware till routern på dovados webbsida.
dovado uppdaterar sina produkter skyndsamt iaf.

jag har inte provat det du avser, enklast är att ställa frågan direkt via dovados webb om inte Sam kommer med snabbt svar här.