1 Senaste redigerad av polen88 (2011-09-11 19:44:42)

Tråd: Dagens bästa mobila 3g bredband för online spel?

Hej
Bor i centrala Linköping, och har nu för tillfället 3 Mobilt bredband bas surf (upp till 6 mbit).
Har ca 70% signal då jag använder 2 usb förlängningssladdar och dosan ligger jättenära fönstret.
Vill spela online spel, men det går inte på grund av att uppkopplingen är i stort sätt oanvändbar att spela på mellan klockan 10.00-23.30. Det är alltid 150+ ping, som  inte är något som helst problem, då jag spelar bara Leauge of Legends, WoW, HoN, alltså strategispel, där svarstiden och pingen inte är lika viktig som i till exempel skjutspel.
Problemet är att det blir helt galna "lagspikes", alltså pingen håller 150, för att plötsligt hoppa upp till 600-2000+ och gubben vägrar utföra några som helst saker när jag clickar, utan gör sitt eget helt enkelt (Lag). Detta kan hålla sig i 5+minuter, och oftast blir omgången en förlust pga detta.
Ibland funkar det okej i 10 min, för att sedan komma upp i 2000+ ping igen, och då kan det hålla sig enda fram tills sena kvällen.
23.30->10.00 står pingen konstant på 80, och kommer aldrig upp och då förekommer aldrig något lag eller spikes (självklart mindre belastning på natten) .
Vill helst också kunna spela på dagen utan spikes, och undrar om det är någon som har koll på vilket bredband (kontant, ska ej täckna abonemang) möjliggör att spela strategispel under dagen?
Telenor?, Tele2?, Telia?
Har verkligen testat allt möjligt när det gäller positionering av modemet, mjukvara, inställingar etc, men ingenting verkar göra någon skillnad .
Alla svar uppskattas.

2

Sv: Dagens bästa mobila 3g bredband för online spel?

du får nog krypa till korset och byta från mbb.

tre har det du påpekar, men det kan komma för alla operatörer.

jag "tycker" tele2 har funkat bäst, men att påstå att mbb skulle funka utan problem för spel tänker jag inte göra...
givetvis är det väldigt områdes beroende,
skaffa kontantkort med dom olika operatörerna - kör med den som håller måttet där du är !

Annars får du hoppa på dsl eller 4g tåget...

3

Sv: Dagens bästa mobila 3g bredband för online spel?

Det beror nog på lite vilka förhållanden man har. Jag spelar nästan dagligen med mitt mobila bredband utan några lagspikes. Nu är det mest SC men jag har spelar MW 1 och 2, Halo 3, ODST och Halo:Reach innan. Fast nu när jag tänker på det, innan när jag hade Tre så hade jag en förlängningssladd och det fungerade bra. Modemet som jag har nu från Telenor måste sitta direkt i datorn. Sätter jag det i förlängningsladden skiter det sig totalt. Så det skulle nog kunna vara förlängningen som sabbar det. Testa utan om du inte har gjort det även ifall du får sämre täckning. Sen rekomenderar jag att ansluta direkt genom windows och inte genom leverantörens mjukvara. Fungerar i alla fall bättre för mig.

4

Sv: Dagens bästa mobila 3g bredband för online spel?

stabila dataströmmar, inte undra på att bara "surf funkar"

http://s1.postimage.org/21nf8eyf8/FTPT2_BW.jpg

detta inom tele2's EGNA nät, så finns inga ursäkter.

5

Sv: Dagens bästa mobila 3g bredband för online spel?

Telenor fungerade bra för mig med Multiplayer. Men fick också ta ett Tre Max abonnemang för Telenors satans begränsning FUP. Fick i snitt dubbla hastigheten med Tre och deras modem men Telenors strypta hastigheter ger, i alla fall mig, utmärkt ping och omärkligt lagg i spel. Jag har dock inte spelat så mycket med mitt Tre Max då det obehindrat går använda att surfa med, till skillnad mot Telenor FUP, och därför glömt bort onlinespelandet.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

6

Sv: Dagens bästa mobila 3g bredband för online spel?

2 usb skarvar.
inte bra byt till en sladd bara.
hur långa blir skarvarna.
över 5meter USB behöver du förstärkning i signalen.