1

Tråd: 3:s Dovado Tiny

Hej på er, jag har nyligen köpt ett mobiltbredbandsabonnemang från 3 och till detta så köpte jag till en Dovado Tiny router...

Nu till frågan, firmware i Dovadon är 5.0.5-3 och på dovados hemsida finns det 5.0.6, jag laddar ner den men när jag ska uppgradera routern så får jag felmeddelande om att "Uploaded file was in an incorrect format" tydligen är min Dovad låst till 3, finns det något sätt att "låsa upp" den så jag kan uppgradera till senaste firmware från Dovado?

Vh
Nils

2 Senaste redigerad av Sam (2011-09-04 17:44:35)

Sv: 3:s Dovado Tiny

Njet, men 3/TRE kommer successivt lägga upp nyare firmwares på sin hemsida. Det är en ny produkt i deras sortiment.

http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Te … 3Bredband/

http://twitter.com/#!/3Sverige

3

Sv: 3:s Dovado Tiny

Så man kommer aldrig att kunna låsa upp routern, inte ens efter en viss tid?

tackar för snabbt svar..=)

//Nils

4

Sv: 3:s Dovado Tiny

Det är inte upp till oss. Den frågan kan du ställa till 3/TRE.

Om det är en fråga om du kan använda routern med andra operatörer, så är bara att ändra APN manuellt.

Och varsågod.

5

Sv: 3:s Dovado Tiny

Japp, får göra detta, tackar så mycket för svaren.

//Nils

6

Sv: 3:s Dovado Tiny

Vart hittar man info om Dovado Tiny på deras hemsida?

7

Sv: 3:s Dovado Tiny

Det gör man inte, iaf än. Finns bara i butik och genom telefonförsäljning än sålänge.

8

Sv: 3:s Dovado Tiny

Gå den att köpa separat som hos telenor eller endast  med abonnemang?

9

Sv: 3:s Dovado Tiny

Ingen aning, ärligt talat.

10 Senaste redigerad av drax (2011-09-06 20:05:09)

Sv: 3:s Dovado Tiny

En fråga till Dovado (Sam) .. Vad jag förstått finns det tyvärr fortfarande inget stöd för modemet ZTE -MF680 för dovadoroutrarna.
Vad jag förstått har det med ZTE att göra som ännu inte släppt någon fil.
Även routrar av andra märken har inget offciellt stöd för detta modem ännu vad jag sett.

Jag har dock en TP-link router som fungerar med detta modem ..dock ej stabilt tyvärr..

Då undrar jag hur tre kan sälja dovado mini routern när dom skickar ut ZTE MF680 till sina abbonemang?
Finns det stöd för detta modem nu?

Om det finns någon stabil specialfirmware så funderar jag på denna router från tre.

Tacksam för svar.

11 Senaste redigerad av Sam (2011-09-06 20:14:11)

Sv: 3:s Dovado Tiny

Bara att klargöra, modemet stöds av routern. Problemet är att den når inte full hastighet för att NDIS (Ethernet) drivrutinen saknas, så du kanske landar på drygt 50% eller så. That's the missing piece. Men men vi jagar och jagar.

Förresten, den heter DOVADO TINY.

12

Sv: 3:s Dovado Tiny

Hej!
tre har nu firmware
finns på denna sida:
http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Br … vado-Tiny/

13

Sv: 3:s Dovado Tiny

Hur ser man om routern är brandad till en viss operatör ?

Jag köpte min Tiny på Siba, men fick ingen info om den är låst eller ej, dock fungerar den utmärkt till Tele2, ska testa ett teliamodem också. Eller så ringer jag Siba i morrn och frågar.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.