1

Tråd: addera denna operatören ?

Cellip verkar gett sig in i "mobilmarknaden" via "någon annan operatör"

cellip är en stabil men inte billigast sip / VoIP operatör.

anledningen är då tex alltele är listad, tror inte cellip kommer att generera speciellt mycket trådar...

2 Senaste redigerad av careface (2011-09-04 18:35:29)

Sv: addera denna operatören ?

Cellip använder sig av Telenors nät: http://www.cellip.com/sv/faq/fraga/hur- … s-tackning

Kanske ska tillägga att jag tycker att Cellip också borde stå med eftersom de också erbjuder mobiltelefoni - men å andra sidan inte eftersom de inte erbjuder mobilt bredband? Eller gör dom?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: addera denna operatören ?

dom kanske har fungerande sip via mobiltele utan spärrar wink

jo tele.nor som flera andra som har "liknande erbjudanden"
det ingår väll alltid mbb i mobilerna, annars funkar inte mms  smile
sedan på vilken nivå det är mbb är en annan fråga.

4

Sv: addera denna operatören ?

G-Man skrev:

dom kanske har fungerande sip via mobiltele utan spärrar wink

jo tele.nor som flera andra som har "liknande erbjudanden"
det ingår väll alltid mbb i mobilerna, annars funkar inte mms  smile
sedan på vilken nivå det är mbb är en annan fråga.

Alla operatörer har väl "liknande erbjudanden", att de använder just Telenor nätet är väl svårt att få reda på - men tror knappast att det är fritt från spärrar - det finns säkert en FUP hos Cellip också sad

Mobilt bredband är nog en term som jag tycker passar surf och inte MMS. MMS använder sig utav datatrafik, inte mobilt bredband wink Detta forum riktar sig mer mot sticka och dator -surfen och inte mobil till dator -surfen.

Jag har dubbla åsikter gällande detta..så jag ska nog inte skriva nått mer här smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776