1

Tråd: Tele2 kan nu tillhandahålla extra SIM kort till mobilt bredband

"Extra SIM-kort är ett 3G SIM-kort och du kan surfa upp til 6 Mbit/s i Sverige. För bara 49 kr/mån ingår 1 GB data, därefter begränsas hastigheten till 64 Kbit/s men du kan fortfarande surfa."

Den här möjligheten fanns endast för företag i juni så då skaffade jag kontantkort för att ha kontakt med utrustningen hemma även under resa.

Hälsn svepe                              Tele2 large 3G
                                                  Huawei E367, Firmware 11.807.05.00.00
                                                  Dovado 4GR,  Firmware 4.3.5 av 20110405
                                                  NAS Dns-320, Wireless IP-Cam

2

Sv: Tele2 kan nu tillhandahålla extra SIM kort till mobilt bredband

men med ett så begränsat kort vete 17 om det inte är bättre med kontantkort, då kan man dessutom välja operatör beroende på plats och täckning.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

3

Sv: Tele2 kan nu tillhandahålla extra SIM kort till mobilt bredband

För mig att tre har samma 45/1gb

Men tele2 är spärrad för div saker tex voip

4 Senaste redigerad av A-Man (2011-08-20 21:46:03)

Sv: Tele2 kan nu tillhandahålla extra SIM kort till mobilt bredband

Ska skaffa detta abonnemang, en gig räcker för det de ska användas till.
Tecknade själv tele 2 i juni 4g och såg då erbjudandet.
Har gått och funderat till och från men provar nog ett kvartal eller så.

5

Sv: Tele2 kan nu tillhandahålla extra SIM kort till mobilt bredband

Ja, det borde vara kopplat till huvudkortets gränser och dessutom är det skamligt att ta så mycket betalt förutsatt att man nyttjar inom huvudkortets gränser.

Många skaffar nog extrakort för att ha en router igång hemma och samtidigt få möjlighet att under resa komma åt internet.

Men, det är en bra början med extrakort och när konkurrensen kommer från andra leverantörer så kanske priset och begränsningar anpassas.

Hälsn svepe                              Tele2 large 3G
                                                  Huawei E367, Firmware 11.807.05.00.00
                                                  Dovado 4GR,  Firmware 4.3.5 av 20110405
                                                  NAS Dns-320, Wireless IP-Cam

6

Sv: Tele2 kan nu tillhandahålla extra SIM kort till mobilt bredband

Den som provar märker der smile

Blir intressant att höra hur detta esim är.

7

Sv: Tele2 kan nu tillhandahålla extra SIM kort till mobilt bredband

Har testat extra SIM en vecka, än så länge är jag helnöjd. Har ej provat spärrade portar etc. Se även mitt inlägg i tråden Tele2 sämst i Sverige.

Om man får kortet i t ex mitten av månaden, så har man 1 GB att förbruka, de räknar inte av datamängden beroende på vilken dag man får kortet. Sen är det 1 GB per månad som gäller. Det ska komma en funktion i mina sidor där förbrukningen redovisas. Men inte tidssatt! Lär väl dröja några månader antar jag..

8

Sv: Tele2 kan nu tillhandahålla extra SIM kort till mobilt bredband

Ljungdahl skrev:

men med ett så begränsat kort vete 17 om det inte är bättre med kontantkort, då kan man dessutom välja operatör beroende på plats och täckning.

Det "roliga" med detta är att nerladdningen stryps till 64 Kbit/s efter 1GB istället för att stängas av helt som ett kontantkort skulle ha gjort. Sen får man en månad till ungefär samma pris som två dagssurfer.

Teoretisk så skulle man kunna ladda ner typ 20GB per månad till en kostnad av 2,45 kr/GB. Vilket kontantkort kan konkurera med det? Alltså 1mån och 20GB ner för 49kr.  lol

Vad jag har förstått så stryper tele2 inte uppladdningshastigheten. Perfekt för tex web/övervakningskamera i sommarstugan eller till och med torrent, ftp och sånt.