1

Tråd: TRE bredband MAX osurfbart mellan 17:00-23:00

mad

Bor 300-400 meter ifrån en uppdaterad DC-HSPA+ mast. Och på natten, morgon 22-28 Mbit och på förmiddagen run 15 Mbit.

Än så länge frid och fröjd, men mellan 17:00-23:00 så dyker hastigheten till 0.2-0 Mbit. Dvs kan ta 2 minuter att få upp en Google sökning. Alltså inte ens surfbar hastighet!!!

Det konstiga i detta är att min iphone funkar alldelles utmärkt att surfa på vid denna tidpunkt. Kan tilläggas att min iPhone går ju inte på DC-HSPA+. Hur man får modemet att gå på en lägre nivå vet ja inte.

Har haft 3G modemet i två dagar nu, men funderar starkt på att skeppa tillbaka skiten för att återgå till ADSL på stabila 4Mbit/0.5Mbit. Låååångsamt men snabb accesstid och aldrig osurfbart. Hade bara 3G modemet hållt sig stabilt över 2Mbit i rusningstrafik så det gått att överhuvudtaget surfa under denna tid så hade ja varit nöjd.   

Sedan verkar det som det "hänger" sig så man får ringa upp på nytt osv... Nej riktigt trött på skiten!

2

Sv: TRE bredband MAX osurfbart mellan 17:00-23:00

Aj, och jag som just beställt 3 kontant för att testa om deras fart är bättre än Telenors på kvällarna. 99 kronor med modemet E367 är ju ändå överkomligt fastkänns just nu, efter att läst ditt inlägg, som en onödig testutgift.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

3

Sv: TRE bredband MAX osurfbart mellan 17:00-23:00

Tja, de delar väll mast. Så det lär väll inte bli några större skillnader. Kan ju iofs vara så att du kopplar upp med en annan standard och får mer utrymme då.

4

Sv: TRE bredband MAX osurfbart mellan 17:00-23:00

s60761 skrev:

mad

Bor 300-400 meter ifrån en uppdaterad DC-HSPA+ mast. Och på natten, morgon 22-28 Mbit och på förmiddagen run 15 Mbit.

Än så länge frid och fröjd, men mellan 17:00-23:00 så dyker hastigheten till 0.2-0 Mbit. Dvs kan ta 2 minuter att få upp en Google sökning. Alltså inte ens surfbar hastighet!!!

Det konstiga i detta är att min iphone funkar alldelles utmärkt att surfa på vid denna tidpunkt. Kan tilläggas att min iPhone går ju inte på DC-HSPA+. Hur man får modemet att gå på en lägre nivå vet ja inte.

Har haft 3G modemet i två dagar nu, men funderar starkt på att skeppa tillbaka skiten för att återgå till ADSL på stabila 4Mbit/0.5Mbit. Låååångsamt men snabb accesstid och aldrig osurfbart. Hade bara 3G modemet hållt sig stabilt över 2Mbit i rusningstrafik så det gått att överhuvudtaget surfa under denna tid så hade ja varit nöjd.   

Sedan verkar det som det "hänger" sig så man får ringa upp på nytt osv... Nej riktigt trött på skiten!

Ring 3 eller gå in till en 3Butik, låter konstigt att det blir så segt på natten. När man får sådana höga hastigheter som du får på morgonen bör du åtminståne ha runt 4mbit på kvällen...eller så kräver du att få ett annat modem och se om det fungerar bättre.

ruva skrev:

Aj, och jag som just beställt 3 kontant för att testa om deras fart är bättre än Telenors på kvällarna. 99 kronor med modemet E367 är ju ändå överkomligt fastkänns just nu, efter att läst ditt inlägg, som en onödig testutgift.

Bara för att s60761 är drabbad av en "dålig" mast betyder inte det att du kommer drabbas det. Men om du får dålig fart med Telenor på kvällen lär du inte få bättre med 3 för de delar master i största delen av landet. Bor du dock i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund eller Karlskrona kan det däremot vara skillnad - eller på de ställen där 3 byggt ut sitt UMTS900-nät.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

5

Sv: TRE bredband MAX osurfbart mellan 17:00-23:00

När jag var på Öland här om veckan så fick jag väldigt stora hastighet skillnader.
Kunde inte avgöra vilket nät (900MHz/2100MHz) jag fick tillgång till men konstaterar att mottagningen blivit bättre ute på vischan.

Alla fall, i stan "Borgholm" fick man hiskeliga 0,1mbit på dagtid, madens om jag åkte ut 10min från stan så fick jag 13mbit. Sen är kanske Borgholm/Visby osv lite extremfall då halva Sverige skall ockupera dessa orter under en kort tid på sommaren vilket inte underlättar för näten.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: TRE bredband MAX osurfbart mellan 17:00-23:00

Andreas skrev:

När jag var på Öland här om veckan så fick jag väldigt stora hastighet skillnader.
Kunde inte avgöra vilket nät (900MHz/2100MHz) jag fick tillgång till men konstaterar att mottagningen blivit bättre ute på vischan.

Alla fall, i stan "Borgholm" fick man hiskeliga 0,1mbit på dagtid, madens om jag åkte ut 10min från stan så fick jag 13mbit. Sen är kanske Borgholm/Visby osv lite extremfall då halva Sverige skall ockupera dessa orter under en kort tid på sommaren vilket inte underlättar för näten.


Hej!!

Provade bredband Max från 3 för en 7-8 mån sedan, under all kritik då, kan också konstatera att mottagningen blivit MKT bättre här ute på landet.

Ha det

CJ

7

Sv: TRE bredband MAX osurfbart mellan 17:00-23:00

Andreas skrev:

När jag var på Öland här om veckan så fick jag väldigt stora hastighet skillnader.
Kunde inte avgöra vilket nät (900MHz/2100MHz) jag fick tillgång till men konstaterar att mottagningen blivit bättre ute på vischan.

Alla fall, i stan "Borgholm" fick man hiskeliga 0,1mbit på dagtid, madens om jag åkte ut 10min från stan så fick jag 13mbit. Sen är kanske Borgholm/Visby osv lite extremfall då halva Sverige skall ockupera dessa orter under en kort tid på sommaren vilket inte underlättar för näten.

Jag fick 5 Mb/s i Borgholm på Strands balkong med Telenor förra semestern smile

Detta med farten från en mast med olika operatörer. Jag tänkte mer att 3 och Telenor fördelar hastigheten mellan varandra och har 3 mindre belastning kan det gå fortare. Vi får se när jag får 3-modemet i min hand och kan testa.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

8 Senaste redigerad av mcravener (2011-07-30 08:31:12)

Sv: TRE bredband MAX osurfbart mellan 17:00-23:00

Hultarpsskogen skrev:

Hej!!

Provade bredband Max från 3 för en 7-8 mån sedan, under all kritik då, kan också konstatera att mottagningen blivit MKT bättre här ute på landet.

Ha det

CJ

Tre berättade för mig i juni att dom förstärkt 3G-signalen mot vad den var i mars 2011 (Stockholm), vilket faktiskt stämde - signalen räcker längre in i lägenheten än vad den gjorde tidigare.