1

Tråd: hur stänga av HP wifi protected setup på laptop??

Har satt upp en Vololink VA122 hos en granne. Routern funkar med wpa2 mot iphone och ipad men det är lögn i hvete att koppla upp en ny hp laptop eftersom man inte kommer förbi hp wifi protected setup. Jag vet redan hur klienterna ska konfigureras oxh vill inte ha ett struligt program som bara säger plång utan förklaring när jag försöker skriva in nätverksnyckeln Hittar ingen förklaring hos HP hur protected setup avaktiveras.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: hur stänga av HP wifi protected setup på laptop??

Kan du inte bara stänga av denna auto start i msconfig så inte hp's extra mjukvara startas.
Inget som behövs idag då allt finns i OS'et by def.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: hur stänga av HP wifi protected setup på laptop??

Kanske går, men en sådan funktion som WPS borde vara väljbar utan trixande. Absurt att man ska behöva fastna på något som lagts in för att göra det enklare för användaren...Folk undviker HP för att de slängt in en massa krafs.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: hur stänga av HP wifi protected setup på laptop??

Jo sant, brukar ta någon timme att städa upp från alla "bra" mjukvaror de lägger in i restore/recovery imagen som man inte direkt har behov av. Skulle själv inte ha mage att sälja en hp/compaq för personbruk med vista. Datorn blir nästintill obrukbar. Gör om gör rätt, installera om på nytt med en ren win7. Finns hp restore win7 skivor på nätet ifall man inte har de själv.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: hur stänga av HP wifi protected setup på laptop??

Tex la dell in av som inte gick att avinstallera utan cdskiva enl appen...
eft samtal med dell erhölls rensverktyg för att rensa samtliga datorer från det.

Tycker det är sånt sh i alla märkesdatorer.

Min första hp kom med ashton-tate frameworks hehe

6

Sv: hur stänga av HP wifi protected setup på laptop??

försökte göra som hp ville och lade in den wps kod som routern gav. Gick bra tills finish, då kom felmeddelande som skulle skickad till microsoft. Gav upp, kommer att akta mig för hp laptops med denna programvara.  Ringde hp support, den jg talade med kände inte till wifi protected setup.

Postade på hp support community. Inget svar.

var en xp laptop. företagsdator så jag ville inte avinstallera programmet. Den vanliga åtkonsten av wlan var avaktiverad pga set up programmet.

tidsåtgång fyra timmar för något som ska förenkla...och ändå gick det inte.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: hur stänga av HP wifi protected setup på laptop??

Wifi kan vara blockat via entptools, för att inte kunna koppla upp mot okända wifi.

8

Sv: hur stänga av HP wifi protected setup på laptop??

Vi blockade tidigare i biosen, men nu är de tvärt om att man vill ha enable på alla. :-)

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!