Jag är en relativt gammal användare av Net1/ice. Det har funkat bra i flera år. Hastigheten är väl inget att
skryta med men upptiden och D-35 modemet har rullat på.
För några dagar sedan hände dock nått oväntat, då ströp dom mitt bredband till 0,1 mbit på grund av förbrukad
datamängd. Helt oväntat och utan förvarning har tydligen mitt abonnemang blivit spärrat på 5gig
per 30 dagars användande...
Denna begränsning fanns inte när jag tecknade mitt abonnemang.
Får man ändra avtal hur som helst?
Hur trodde dom att deras kund skulle reagera?
-Byta till ett dyrare abonnemang med bindningstid och dessutom få en begränsning på 25 eller 50
gig med sveriges kanske sämsta hastighet?
-Eller säga upp ett jättegammalt abonnemang utan bindningstid och beställa nytt från annan
leverantör som faktiskt lyckats få ett väl fungerande 3G nät där jag bor? Som bonus kostar det även
mindre med 3ggr snabbare nerladdning och fri nedladdning! (noggrant kontrollerat)
Deras sätt att räkna gäller både uppladdning och nerladdning = förbrukad datamängd, tiden är dock
obegriplig. Om man läser deras exempel för en "normal" användare så verkar det ingå att man
kommer hem "trött från jobbet" i 3 veckor, så man inte använder deras nät så mycket?! Ganska rolig
läsning egentligen... (kolla själva på deras hemsida)
Hastigheten jag nu fått från Net1 är urusel och det går verkligen inte att surfa på överhuvudtaget.
Tack o hej då Net1.
Mvh Henka