51

Sv: Köpläge...

svenix skrev:

Du läste nog inte allt?

"Väljer du det rosa modemet Huawei E1820 tillsammans med 3Bredband Kontant så kostar startpaketet 99 kronor. Väljer du det svarta modemet Huawei E367 kostar startpaketet 199 kronor."

Det står fel, om man klickar på "KÖP" under E367 kommer man till beställningssidan där det står E367 för 99kr. Var tvungen att ringa säljarna och dubbelkolla och dom sa att det inte var borttaget, men att det stämmer. Alltså E367 för 99kr både hos Expert och på tre.se just nu! smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

52

Sv: Köpläge...

careface skrev:
svenix skrev:

Du läste nog inte allt?

"Väljer du det rosa modemet Huawei E1820 tillsammans med 3Bredband Kontant så kostar startpaketet 99 kronor. Väljer du det svarta modemet Huawei E367 kostar startpaketet 199 kronor."

Det står fel, om man klickar på "KÖP" under E367 kommer man till beställningssidan där det står E367 för 99kr. Var tvungen att ringa säljarna och dubbelkolla och dom sa att det inte var borttaget, men att det stämmer. Alltså E367 för 99kr både hos Expert och på tre.se just nu! smile

Du har rätt!   big_smile

Jag beställde just ett startpaket med E367 för 99:-  lol

Undrar bara hur de tänker ta betalt...? Kommer väl räkning med startpaketet kanske, står dock uttryckligen i bekräftelsen jag fick att frakten = 0:- och totalpris 99:-. Kan knappast löna sig att sälja modemet + en veckas surf för 99:- och sedan bjuda på frakten och ha kostnader/besvär med att hantera en faktura...

Nåväl, det är bara att tacka och ta emot!  cool

53

Sv: Köpläge...

svenix skrev:

Du har rätt!   big_smile

Jag beställde just ett startpaket med E367 för 99:-  lol

Undrar bara hur de tänker ta betalt...? Kommer väl räkning med startpaketet kanske, står dock uttryckligen i bekräftelsen jag fick att frakten = 0:- och totalpris 99:-. Kan knappast löna sig att sälja modemet + en veckas surf för 99:- och sedan bjuda på frakten och ha kostnader/besvär med att hantera en faktura...

Nåväl, det är bara att tacka och ta emot!  cool

Du betalar mot postförskott!

De går nog back på allt de gör kring kontantkorten när man låser upp det. De som dock fortsätter att betala och köpa tid vinner de nog på i längden. Inte alla som är lika insatta som här på forumet. Jag tänker så här; köp en veckas surf - få ett modem på köpet  big_smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

54

Sv: Köpläge...

Ok, så om jag fattat det rätt så är E367 det bättre modemet men det kostar att låsa upp? Medans E1820 är sämre modem men går att låsa upp själv gratis? Fungerar kodgeneratorn här på forumet?

E1820 stöder 21/5,76 Mbit/s
E367 ?

Tänkte dra ner till lokala centrumet där både Tre, Expert och alla andra operatörer har butiker och kolla ikväll innan jag ev. beställer över nätet.

/MmmMagnus

55

Sv: Köpläge...

MmmMagnus skrev:

Ok, så om jag fattat det rätt så är E367 det bättre modemet men det kostar att låsa upp? Medans E1820 är sämre modem men går att låsa upp själv gratis? Fungerar kodgeneratorn här på forumet?

E1820 stöder 21/5,76 Mbit/s
E367 ?

Tänkte dra ner till lokala centrumet där både Tre, Expert och alla andra operatörer har butiker och kolla ikväll innan jag ev. beställer över nätet.

/MmmMagnus

Har inte prövat låsa upp e1820 själv med kod generatorn men jag tror att det skall funka.
Men e367 funkar de som sagt inte på, och e367u-2 som säljs nu är 28mbit modem medans e1820 är 21mbit som du skriver.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

56 Senaste redigerad av careface (2011-07-20 17:00:14)

Sv: Köpläge...

MmmMagnus skrev:

Ok, så om jag fattat det rätt så är E367 det bättre modemet men det kostar att låsa upp? Medans E1820 är sämre modem men går att låsa upp själv gratis? Fungerar kodgeneratorn här på forumet?

E1820 stöder 21/5,76 Mbit/s
E367 ?

Tänkte dra ner till lokala centrumet där både Tre, Expert och alla andra operatörer har butiker och kolla ikväll innan jag ev. beställer över nätet.

/MmmMagnus

Jag har inte personligen lyckats låsa upp E367 via kodgeneratorn utan använde DC-UNLOCKER och låste upp för ca. 65kr vilket känns okej när modemet har kostat 199kr (99+65 är mindre big_smile )

Det modem 3 och Expert säljer är E367u-2 vilket stödjer 28,8mbit/s och 5,76 i uplink. Det "vanliga" E367 stödjer samma hastigheter som E1820.
E1820 är nästintill identisk (förutom utseendet) med den gamla E367.

Tänk på att 3 är de ända som har ett 16mbit/s (28,8mbit/s) modem till sina kontant-bredband om det var ett sånt du tänkte köpa smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

57

Sv: Köpläge...

careface skrev:

Jag har inte personligen lyckats låsa upp E367 via kodgeneratorn utan använde DC-UNLOCKER och låste upp för ca. 65kr vilket känns okej när modemet har kostat 199kr (99+65 är mindre big_smile )

Nä, det förståss. Men gratis e gott  tongue

Det modem 3 och Expert säljer är E367u-2 vilket stödjer 28,8mbit/s och 5,76 i uplink. Det "vanliga" E367 stödjer samma hastigheter som E1820.
E1820 är nästintill identisk (förutom utseendet) med den gamla E367.

Aight, nästan ingen skillnad då. Men går E1820 att låsa upp gratis?

Tänk på att 3 är de ända som har ett 16mbit/s (28,8mbit/s) modem till sina kontant-bredband om det var ett sånt du tänkte köpa smile

Egentligen spelar modemen inte så stor roll annat än att dom ska gå att låsa upp enkelt (och gärna gratis). Hade dels tänkt att utrusta mina gamla föräldrar med varsitt och dessutom placera ut några modem på ställen där jag brukar befinna mig. Och tre verkar ju onekligen klart bäst i.o.m. att det är 20gb förbrukning oavsett hur lång surfperiod man tankar deras kontantkort med.

/MmmMagnus

58

Sv: Köpläge...

MmmMagnus skrev:

Nä, det förståss. Men gratis e gott  tongue

Kan inte göra annat än att hålla med dig om det  wink

Aight, nästan ingen skillnad då. Men går E1820 att låsa upp gratis?

Ingen aning, men testar nu och återkommer snart!

Egentligen spelar modemen inte så stor roll annat än att dom ska gå att låsa upp enkelt (och gärna gratis). Hade dels tänkt att utrusta mina gamla föräldrar med varsitt och dessutom placera ut några modem på ställen där jag brukar befinna mig. Och tre verkar ju onekligen klart bäst i.o.m. att det är 20gb förbrukning oavsett hur lång surfperiod man tankar deras kontantkort med.

Ett plus är att jag lyckats surfa på upp 35GB utan att hastigheten ströps på veckosurfen. Kunde inte testa mer eftersom jag behövde ladda på och då kändes det dumt eftersom jag har ett abonnemang också smile

Men återkommer om E1820 strax! smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

59

Sv: Köpläge...

Jag lyckas låsa upp modemet med kodgeneratorn här på sidan, såg nu också att det tidigare har skrivits att det ska fungera också. Men nu lyckades jag också! smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

60

Sv: Köpläge...

careface skrev:

Jag lyckas låsa upp modemet med kodgeneratorn här på sidan, såg nu också att det tidigare har skrivits att det ska fungera också. Men nu lyckades jag också! smile

Puss & tack  cool Ska se om man kan få tag på ett 99kr's E1820 då på någon av alla nasare i centrum

Simma där ni bottnar!

/MmmMagnus

61

Sv: Köpläge...

Idag kom mitt startpaket från Tre med E367 + SIM-kort med en veckas surf.  smile
Fick lösa ut det med 99:- på Posten.

Förnämligt att betala 99:- för en veckas surf och få ett E367 på köpet, hemskickat och klart! Tack för den Tre!

62

Sv: Köpläge...

Perfekt läge att uppgradera modem för gamla kunder som fortfarande sitter på E220 och liknande som inte har lust att binda sig smile

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

63

Sv: Köpläge...

hey for man købe bredband startparket i 3 butiken eller hos en Expert butik ??
jeg tænker på E1820 eller E367 ???
for så ville min tjej købe et till mig i Centersyd

64

Sv: Köpläge...

du kan köpa i både tre-butik och expert-butik
men, det är inte alla expert-butiker som säljer modemen för 99 kr.
en butik i karlstad ville ha 299 igår....

65

Sv: Köpläge...

sn00pydk skrev:

hey for man købe bredband startparket i 3 butiken eller hos en Expert butik ??
jeg tænker på E1820 eller E367 ???
for så ville min tjej købe et till mig i Centersyd

I 3Butiker kostar modemet (E367) 199kr i Expert butiker ska alla få rabatt, påpeka deras erbjudande i tidningen, det ska gälla till 31/7! smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

66

Sv: Köpläge...

careface skrev:
sn00pydk skrev:

hey for man købe bredband startparket i 3 butiken eller hos en Expert butik ??
jeg tænker på E1820 eller E367 ???
for så ville min tjej købe et till mig i Centersyd

I 3Butiker kostar modemet (E367) 199kr i Expert butiker ska alla få rabatt, påpeka deras erbjudande i tidningen, det ska gälla till 31/7! smile

Har du någon länk till det erbjudandet för sopprötterna på Expert Kista ville ha 199kr för modemet. På 3-butiken hävdade dom förövrigt bestämt att det inte gick att få kontantstartpaketet för mindre 199kr någonstans  roll

Men men, ska ner till postombudet och hämta modemet lite senare, efter jag käkat frulle och då ska vi se vad 3's nät går för och om det blir ett byte till 3max.

/MmmMagnus

67

Sv: Köpläge...

MmmMagnus skrev:
careface skrev:
sn00pydk skrev:

hey for man købe bredband startparket i 3 butiken eller hos en Expert butik ??
jeg tænker på E1820 eller E367 ???
for så ville min tjej købe et till mig i Centersyd

I 3Butiker kostar modemet (E367) 199kr i Expert butiker ska alla få rabatt, påpeka deras erbjudande i tidningen, det ska gälla till 31/7! smile

Har du någon länk till det erbjudandet för sopprötterna på Expert Kista ville ha 199kr för modemet. På 3-butiken hävdade dom förövrigt bestämt att det inte gick att få kontantstartpaketet för mindre 199kr någonstans  roll

Men men, ska ner till postombudet och hämta modemet lite senare, efter jag käkat frulle och då ska vi se vad 3's nät går för och om det blir ett byte till 3max.

/MmmMagnus

Klicka och läs i annonsbladet: http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/ … le=dr.html  smile

Dom på 3Butiken får ju egen provision även fast du går in och säger "Jag ska ha det", de älskar sådana kunder och tjänar mest på dem så varför skulle de säga att det fanns någon annan stans  wink

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

68 Senaste redigerad av MmmMagnus (2011-07-24 11:55:04)

Sv: Köpläge...

Jaha, det här var ju roligt. Följer instruktionerna till punkt och pricka men när jag klickar connect så säger Mobile partner typ "kan inte ansluta förräns nätverk är registrerat". Typ något åt det hållet i.a.f. Varit inne och grottat i inställningarna i Mobile Partner utan resultat. Stoppat i -sim'et i mitt olåsta Sierra 306 som bara blinkar rött med det i.

Vill inte 3 ha mig som kund?

Får väl ringa tomtarna i morrn!

EDIT: pratat med kundtjänst och det var nog fan det drygaste fruntimret jag pratat med. Vi testade att registrera manuellt men det gick förståss inte (eftersom jag redan testat det själv) och då hävde hon ur sig att jag inte har 3G-täckning här. Att jag upplyste stjärnan om att Diagnostics i Mobile Partner rapporterade -53dbm spelade ingen roll, hon fortsatte hävda att jag inte har någon täckning här. Känns spontant som att det är sim-relaterat, att dom glömt att aktivera mitt simkort eller något åt det hållet. Simkortet fungerade ju inte i mitt fungerande och upplåsta Sierra 306 heller.

Hmm, härligt. Plötsligt drar jag mig till minnes varför jag valde bort Tre för lite mer än ett halvår sedan.

/MmmMagnus

69

Sv: Köpläge...

MmmMagnus skrev:

Jaha, det här var ju roligt. Följer instruktionerna till punkt och pricka men när jag klickar connect så säger Mobile partner typ "kan inte ansluta förräns nätverk är registrerat". Typ något åt det hållet i.a.f. Varit inne och grottat i inställningarna i Mobile Partner utan resultat. Stoppat i -sim'et i mitt olåsta Sierra 306 som bara blinkar rött med det i.

Vill inte 3 ha mig som kund?

Får väl ringa tomtarna i morrn!

EDIT: pratat med kundtjänst och det var nog fan det drygaste fruntimret jag pratat med. Vi testade att registrera manuellt men det gick förståss inte (eftersom jag redan testat det själv) och då hävde hon ur sig att jag inte har 3G-täckning här. Att jag upplyste stjärnan om att Diagnostics i Mobile Partner rapporterade -53dbm spelade ingen roll, hon fortsatte hävda att jag inte har någon täckning här. Känns spontant som att det är sim-relaterat, att dom glömt att aktivera mitt simkort eller något åt det hållet. Simkortet fungerade ju inte i mitt fungerande och upplåsta Sierra 306 heller.

Hmm, härligt. Plötsligt drar jag mig till minnes varför jag valde bort Tre för lite mer än ett halvår sedan.

/MmmMagnus

Det kan ibland ta upp till 48h innan ditt sim aktiveras från det att du satt i det i datorn första gången. Ett tips är att du skriver ett inlägg på 3Sveriges logg på FB där det är kompetenta människor och inte dryga idio*er som jag tycker att det är i alla kundtjänster oavsett operatör nu förtiden..

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776