1

Tråd: 3connect + Remote Desktop Win 2007

Hej,

Har installerat senaste versionen av 3 connect på min win 2007 burk som agerar internetutdelare till mina övriga datorer.
Det är viktigt för mig att kunna logga på remote via rdp och se status på uppkopplingen, dvs kunna se 3connect och kolla statistik, kunna koppla ner osv. Men direkt jag loggar på, via rdp, och tar över sessionen på administrator (som är min enda användare) så dör uppkopplingen (hela 3connect dör) och jag måste starta programmet igen, nu dock med den skillnaden att "anslut-knappen" är utgråad och inte går att klicka på. Det enda sättet att lösa det är att antingen springa till datorn och logga på fysiskt eller starta om den.
Det är inte ett problem med att jag inte tar över sessionen, andra program som är startade tar jag över fint. Det är just 3connect som inte fungerar.

Någon som stött på detta innan?

Mvh

Stefan

2

Sv: 3connect + Remote Desktop Win 2007

www.teamviewer.com

3

Sv: 3connect + Remote Desktop Win 2007

Kan tillägga nu när jag hittat en väg runt genom att köra VNC:
Inga problem med RDP på XP. Bara win7. (Men det kanske inte är så många som kör xp idag? smile)

4

Sv: 3connect + Remote Desktop Win 2007

Det där med att den tar över sessionen, du kan testa lägga till prefixet /admin i mstsc när du ansluter.
T.ex.

192.126.6.4 /admin

För att du skall få admin session i rdp'n.

Annars som du säger funkar vnc, teamviewer, logmein

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: 3connect + Remote Desktop Win 2007

Andreas skrev:

Det där med att den tar över sessionen, du kan testa lägga till prefixet /admin i mstsc när du ansluter.
T.ex.

192.126.6.4 /admin

För att du skall få admin session i rdp'n.

Annars som du säger funkar vnc, teamviewer, logmein

Hej,

Gör ingen skillnad att köra /admin.
Det blir inte en riktigt console då, även om ms tycker att det blir det.

Men nu kör jag real vnc, och är lika nöjd som en väl fungerande mstsc smile

Mvh

Stefan