1

Tråd: Huawei router D100

Jag har fått tag på en router Huawei D100 med portugis/engelsk text och verkar låst till någon operatör.
Jag har provar att uppgradera med 3:s binärfil och det går bra och programversionen blev den som 3 anger. Men tyvärr går det inte att ändra nät operatör ändå (optimus) Kan man hitta originalprogramvaran någonstans ? Det gör inget om den är låst till 3

2

Sv: Huawei router D100

Har du provat det här? http://dc-files.com/files/huawei/routers/D100/

3

Sv: Huawei router D100

Skitbra big_smile  nu funkar min D100 perfekt Får se nu om den INTE bootar om ett par ggr i veckan som min DOVADO UMR gör.

4

Sv: Huawei router D100

Se till bara att fixa in power knappen på något sätt så att routern startar efter ett strömavbrott.

5 Senaste redigerad av spam1 (2011-08-18 19:29:43)

Sv: Huawei router D100

Strömavbrott är inget problem jag använder UPS som strömförsörjer alla datorgrejor men jag noterade att man fick "slå" på enheten varja gång efter spänningsbortfall. Värre är det då med DOVADON tillsammans med E1750 Den bootar om när den inte har kontakt med DNS-servern (helt riktigt) och då får jag ny IP-adress och tappar inloggningen på Bla. banken. Vad felet ligger vet jag inte Det kan ligga hos Telenor mitt modem eller routern. När jag hade Telia hände det aldrig med E960. Telia sänkte ju hastigheten när man kom upp till 5Gbyte och då LÅSTE sig E960 helt och då fick man göra strömavbrott. Jag bytte flera ggr hos telia men till slut bytte jag OP till Telenor. E960 sålde jag sedan ....(låg uppload hastighet) Får se om B260 från telenor i höst är bättre  smile Huawei D100 är ett led i att under söka vari felet ligger någonstans. Modemet ( E1750) har jag skiftat och felet kvarstår.

6

Sv: Huawei router D100

Jag har fixat att den startar efter srömavbrott nu.
En liten kond mellan + 12Volt på inkommade till det stift som är närmast lan-kontakten.
+ på 8uF mot 12volt. Sedan för att kond ska ladda ur på rätt sätt en diod 1N4148 med ringen mot kond - samt andra sidan på diod mot plåten på LAN-kantakten (jord)
Funktionen är följande. När man spänningsätten routern kommer 12 volt kortvarigt på "reset knappen" och den försvinner när kond laddats upp. Kond laddas ur via diod och 12volt in till routern

Vill du se en bild på hur jag gjort  ? mail till spam1@live.se
Ha de gött