1

Tråd: Sista 30 dagarna med Tre start nu!

Jag har 30 dagar nu innan mitt tre abonnemang stängs ned.

Jag har haft 3 i ca ca 7 år och det har fungerat bra, men anser att det är lite tillförhållande vad jag betalar.

Målet är att de ska komma med ett bättre erbjudande innan min uppsägningstid är slut men tveksamt.

Tele2 hade en bra kampanj för 4g där man betalade 299kr de första 12 månaderna, det lutar åt nu att jag kommer att teckna tele4 4g en vecka innan mitt 3 abonnemang går ut och test hur det fungerar, fungerar det ej tillfredställande så utnyttjar ångerrätten.

Men även om jag bara får 20- 30 mb med 4g så känns som mer valuta för pengarna.

Det som har det bästa erbjudandet denna månad kommer jag att välja.

2

Sv: Sista 30 dagarna med Tre start nu!

Är väll tre månaders uppsägningstid, så måste avslutas tre månader innan bindningen går ut.

3

Sv: Sista 30 dagarna med Tre start nu!

Stämmer bra det att det är 3 månaders uppsägningstid.

Kjellorix nu förstår jag inte riktigt, jag har inte fått något som helst erbjudande av Tre, inget erbjudande till förlängning av något slag ingen rabatt ingenting, trodde det ville behålla sina kunder.

Som sagt 30 dagar kvar allt kan hända,

4

Sv: Sista 30 dagarna med Tre start nu!

Jag  bestämde mig idag för att ge Tre en chans om jag får säga så.
Abonnemanget ska stängas av den 10 Juli så jag ringde till uppsägningsavdelningen och får sitta 10 -15 minuter i  kön till uppsägningen.

Jag förklarar läget att jag väntar på 4g och därmed har jag sagt upp abonnemanget, men vill gärna vara kvar, de kan inte svara på när 4g ska lanseras.

Jag förklarar att om jag häver uppsägningen nu och låter det löpa på och sedan tröttnar eftersom det inte händer något efter 6 månader och lägger in en ny uppsägning så får jag vänta ytterligare 3 månader och det har jag ingen lust med.

Han förstår mig precis och säger att om vi låter det löpa på så kan han skriva in att jag har 30 dagars uppsägningstid om jag vill säga upp igen.

Jag går med på det och frågar om han kan maila detta till mig, jag får till svar.
"vi kan tyvärr inte göra det"
jag "det går utmärkt när man pratar med telia telenor tele2 etc."
Får då till svar "vi jobbar inte på det sättet, du får ringa in efter 10 minuter och kontrollera att jag har gjort det"

Eftersom jag är på jobbet och inte har tid att lägga ner på detta så accepterar jag.

Då vi absolut inte får vara utan abonnemang då jag kommer att behöva kommunicera med hemmet under min semester och det är viktigare än uppsägningstiden så ringer jag igen efter en timme.

Väljer då deras avdelning för abonnemangsfrågor,, jag vill då kontrollera att abonnemanget fortfarande är aktivt efter den 10 Juli.

Personen ser då inte att jag ahr ringt in, jag frågar vad som står i ärendet, han säger att det finns inget ärende utan endast ett som är 9 månader gammalt då jag la in uppsägningen!

Han säger att han ska gå upp till den jag har pratat med för en timme sedan
"jaha så du kan se det, vad står det i ärendet"
Killen blir nervös och säger  "det är ett internt språk"

Han kommer tillbaka efter 10 minuter och säger att han tittat i en log och kan inte se att jag har ringt in och det som gäller är att abonnemanget kommer att stängas av den 10:e.
Vilket innebär att det hade stängts av under min semester och det påverkar inte bara mig!

Han sa ju tidigare att han kunde se vilken agent jag hade pratat med pga deras interna loggar!

Ingen ide att hetsa upp sig, jag lät uppsägningen gälla abonnemanger klipps den 10:e




Så vad säger ni är det någon ide ens att vänta på Tre, jag känner mig otroligt dåligt behandlad som kund och är otroligt sugen att teckna tele2 4g !!


Vad vinner jag att vänta på tre och deras nät när jag sitter med 4g täckning?


Jag är inte bitter!

5

Sv: Sista 30 dagarna med Tre start nu!

Sådär....Nu har man beställt Tele2 4G.


Känns som att jag skulle ha gjort detta för länge sedan.