1 Senaste redigerad av A-Man (2011-05-12 09:29:28)

Tråd: Byte från 3g till 4g för och nackdelar?

Jag har idag Tre Bredand Max med ok hastighet, det ligger oftast nu runt 7Mbit in och 2 ut. vilket ersätter ADSL för mina behov.

Jag får lada ner obegränsat med data för 249 kr i månaden.
Har lagt in en uppsägning på detta till 11 Juni då bindningstiden går ut.

Jag funderar på att byta till tele2 4G
http://www.tele2.se/mobilt-bredband/4g.html

Jag har 4gtäckning enligt kartan och priset är bara 50 kr mer i månaden de första 12 månaderna och för det så får jag snabbare hastighet.


Då jag egentligen bara vill byta till 4g hos min nuvarande operatör Tre och försökt få svar på när de släpper deras 4G i sthlm, har fått svar allt ifrån "27 Maj" " i början av sommaren" Trebutiken jag besökte sa att de släpper det när det är fullt utbyggt "och det kan ta flera år"

Sa att jag inte var intresserad av att vara kvar så länge.

Jag hänvisade till Tele2 kampanj, han avrådde mig att inte byta till 4g då det ej var fullt utbyggt och jämförde med hur det var när 3g lanserades.

Att det inte finns 4g överallt ser jag inte som ett problem och bad han förklara, men det kunde han inte...


Tele2 s kampanj går snart ut, 20110517 jag tror dock att de förlänger den eller att det kommer en ny.

Vad förlorar man på att byta?



Jag kan kan bara komma på positiva punkter förutsatt att jag har täckning, vilket jag har enligt kartan, och fungerar det inte så tänker jag utnyttja distansavtalslagen.

2

Sv: Byte från 3g till 4g för och nackdelar?

Tele2s abbonemang sedan de ändrade avtal 23e februari är begränsat till PTS-relaterat index. Familjen hemma använder 2-2,5 gigabyte per dag. Skulle inte räcka med dagens avtal.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/