1

Tråd: 3Bredband Plus med Huawei E585 = bortkastat?

Halloj!

Tänkte fråga er lite mer kunniga hur det kan tänkas funka i mitt fall.
Jag måste skaffa mobilt bredband och lutar åt 3Bredband Plus. (Bäst pris+omdöme hittills, samt att två gigabyte per månad innan de sänker hastigheten är på tok för lite [I 3Bredband Surf,paketet under, alltså]) Saken är den att jag behöver dela det mellan två datorer och det enda alternativet som visas är router/modemet Huawei E585. MEN vad jag förstått av vad jag läst om den klarar den bara av upp till 6 MBit/s mot själva abonnemangets (teoretiska, jag vet, men ändå) max på 16 Mbit/s.

Finns det något bättre sätt att lösa detta på? Jag har inte råd att lägga ut vad som helst på en redig router heller hmm

2

Sv: 3Bredband Plus med Huawei E585 = bortkastat?

Du får 20 gig inte 2.

http://www.tre.se/Privat/Ovriga-sidor/L … sida-MiFi/


man klarar sig på 20 gig. smile

3

Sv: 3Bredband Plus med Huawei E585 = bortkastat?

Eller köp hos tele2 och få router på köpet.

4

Sv: 3Bredband Plus med Huawei E585 = bortkastat?

Precis, 3Bredband Plus har 20 GB trafik per månad, det var bara därför jag lutar åt det över 3Bredband Surf (Som drar ner hastigheten efter 2 GB enligt tre's hemsida).

Men routern man får med Plus (Huawei E585) pallar ju bara med 6 MBit/s mot det teoretiska maxet på 16 MBit/s. Känns surt att behöva i stort sett avstå 10 MBit/s bara för att man har två datorer hmm

Och nej, tror jag skippar tele2. Har hört mycket dåligt både från folk jag känner och omdömes-sidor.

5

Sv: 3Bredband Plus med Huawei E585 = bortkastat?

Köp abonnemang med modem his tre, välj deras huaweimodem.
Och köp routern separat, den kostar inte så mycket.

6

Sv: 3Bredband Plus med Huawei E585 = bortkastat?

andy78 skrev:

Köp abonnemang med modem his tre, välj deras huaweimodem.
Och köp routern separat, den kostar inte så mycket.



Eller köp modem kontant ( 199 kr, 21 mbit/s ) och sedan obundet abonnemang och köp routern lös,
då slipper du ju bindningstid.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

7

Sv: 3Bredband Plus med Huawei E585 = bortkastat?

Discover skrev:
andy78 skrev:

Köp abonnemang med modem his tre, välj deras huaweimodem.
Och köp routern separat, den kostar inte så mycket.



Eller köp modem kontant ( 199 kr, 21 mbit/s ) och sedan obundet abonnemang och köp routern lös,
då slipper du ju bindningstid.

Enligt mig den vettigaste lösningen, eller gå in i en butik och välj 12 månader mot att man får modemet på köpet, med motivering att konkurrenterna släppt 4G.

8

Sv: 3Bredband Plus med Huawei E585 = bortkastat?

Enligt deras hemsida så har de höjt hastigheten till 32 mbit.