1

Tråd: Ny med D40

Hej!

en försäljare lyckades sälja en D40 med abonnemang till mig idag, sitter nu här med modem och nytt abonnemang.

Killen sa att jag kunde testa varan i 14 dagar och skicka tillbaka modemet om jag inte var nöjd, vågar jag öppna förpackningen och ladda batteriet i D40 ?


Och hur stor är skillnaden täckningsmässigt* med D40 mot för D35 ?

Försäljaren sa något om en batteritid på upp till 12 timmar och sedan kunde man även få ett nytt batteri, så man har 2 st.


* Täckningskartan fungerar ej.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

2

Sv: Ny med D40

Discover skrev:

Hej!

en försäljare lyckades sälja en D40 med abonnemang till mig idag, sitter nu här med modem och nytt abonnemang.

Killen sa att jag kunde testa varan i 14 dagar och skicka tillbaka modemet om jag inte var nöjd, vågar jag öppna förpackningen och ladda batteriet i D40 ?


Och hur stor är skillnaden täckningsmässigt* med D40 mot för D35 ?

Försäljaren sa något om en batteritid på upp till 12 timmar och sedan kunde man även få ett nytt batteri, så man har 2 st.


* Täckningskartan fungerar ej.


Kollade lite med Net1 kundtjänst idag...

Har 14 dagar på mig från & med idag att provköra produkten.

Batteriet i D40 räcker inte alls i upp till 12 timmar, kundtjänst tror mer på upp till 3 timmar.

Täckningskartan fungerar i IE8 ( ej i Firefox 4 ) ( eget test ).

Täckningen ska jag kolla nu på tåg, på Färja & långfärdsbuss.


Enligt kundtjänst så finns det ännu ingen mjukvara som kan övervaka modemet, så som det medföljer till D35:an.


I övrigt så gillar jag D40, går lätt ned i kameraväskan ( det gör D35:an med, men då får man inte plats med datorn ).


Dock så funderar jag på priset, 229 kr i månaden för 5 GB när man kan betala 299 kr för 25 GB,

Bör inte "kraftpaketet" för 229 kr / mån kosta mindre ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: Ny med D40

Har idag skaffat ett D-40 modem med " Dagssurf ", enligt PDF-filen nedan så ska det finnas en 12 v sladd med i paketet, men någon sådan fanns inte med i mitt paket, kan man beställa en sådan av kundtjänst ?


Lite dåligt att inte skicka med en sådan!


http://kundservice.net1.se/Portals/0/Gu … ed_D40.pdf



På följande länk / sida så står det att D-40 kan köras antingen kopplad till eluttag, USB-port eller batteri, finns väl ingen USB-kabel till D-40 ??


http://www.phonehouse.se/Barbara-datore … 1-Dagssurf



När jag tidigare hade D-40 hemma på prov så var det en 12 v sladd med i paketet och det hade jag räknat med nu också, har inte direkt lust att bygga in en växelriktare i kameraväskan också!

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4

Sv: Ny med D40

Hej, jo, täckningskartan fungerar visst hos Firefox 4, har testat nyss.
Håller också med om att Kraftpaketet hos Net1 är för dyrt. Hälften billigare skulle ha varit mer rättvist, jämfört med Kraftpaketet Plus.

Operatör Telenor. One plus 7T. 2 st ATEL.
Atabox Ping Communication via Quicknet som hemtelefoni.

5

Sv: Ny med D40

skogsbo skrev:

Hej, jo, täckningskartan fungerar visst hos Firefox 4, har testat nyss.
Håller också med om att Kraftpaketet hos Net1 är för dyrt. Hälften billigare skulle ha varit mer rättvist, jämfört med Kraftpaketet Plus.



Ja, men se datumet! angående täckningskartan.

Täckningskartan fungerade inte för mig när jag nyss hade fått D-40, men nu fungerar den.


Ja, kraftpaketet med 5 GB datatrafik kanske skulle kunna kosta 179 kr, låter lagom tycker jag om man tar en D-40 och sedan telefoni för 0 kr i månadsavgift med en lite högre minutavgift istället.


Sedan skulle jag vilja ha en egen kundinloggning på net1 där jag kan betala räkningar, se dataförbrukning, ändra uppgifter, köpa mer datatrafik ( som de övriga operatörerna har ) som 3 GB för 99 kr osv.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.