26 Senaste redigerad av jonasolof (2011-05-22 20:09:40)

Sv: WLAN i bilen

Under nittiotalet hade jag en teliatjänst där fax som skickades till mitt till gsm-mobilen anslutna faxnummer hamnade i en faxbrevlåda. Denna kunde jag sedan ringa upp t ex från ett hotell så skickades faxet från brevlådan till den fysiska faxen.

Numer har jag mycket lite behov av fax men skulle vid behov kolla efter fax till mail-tjänster. Det finns t ex faxa.se. problemet är väl att bilregistret svarar till det nummer du ringt från. Då får man väl vidarekoppla/medflytta mobilen till sitt tilldelade nummer för inkommande fax och låta bli att svara i mobilen då bilregistrets nummer ringer upp. Borde funka, företaget har säkert erfarenhet av problemet. Genom att gå över fax undviker man komplikationen av personuppgifter via data.

49 kr i månaden för denna:

http://www.ipfax.se/(S(acqe2tqgvemzxg45 … engine.wbf

Internationellt finns t ex eFax

Googlade på "fax till email", många träffar.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

27

Sv: WLAN i bilen

När du går in på bilregistrets hemsida så får man välja vilket faxnummer man vill ha informationen skickad till.

28

Sv: WLAN i bilen

mysecretary.net, cellip 29 kr/mån ojmr.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

29 Senaste redigerad av jonasolof (2011-05-23 06:05:12)

Sv: WLAN i bilen

andy78 skrev:

När du går in på bilregistrets hemsida så får man välja vilket faxnummer man vill ha informationen skickad till.

Edit: ser nu att man kan få namn och adressort via SMS, för fler uppgifter krävs fax . Volkman ha faxet som mail får man ordna det själv, datalagen. Då är de nämnda tjänsterna praktiska. Att ha ett fast abb enbart för en fax är dessutom dyrt.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

30

Sv: WLAN i bilen

Jag har kört med Popfax. Men den är dyr (39.90/mån) så det är bara när det kniper som jag kör med den. Funkar bra dock.

Dom är snabba på att ge rabatt. T.ex. om man tar ett abonnemang på några månader och sen låter det gå ut. Så vänta en vecka eller två så får man en rejäl rabatt om man förlänger.

http://www.popfax.com/

31

Sv: WLAN i bilen

Finns fax via webb-mejl, funkar braa wink

32

Sv: WLAN i bilen

G-Man skrev:

Finns fax via webb-mejl, funkar braa wink

Svårigheten är inte att skicka utan att ta emot. Då är Popfax och Cellip bra (men dyra). Gratis är skicka fax finns många. Oavsett om de är via webb-mail eller annan mail.

33

Sv: WLAN i bilen

G-Man skrev:

Finns fax via webb-mejl, funkar braa wink

Berätta mera!  big_smile