1

Tråd: Tre mobil data i en Android

Hej

Jag är på besök i Sverige. Förra året köpte vi ett kontant kort hos tre, stoppade in det i min gamla HTC Magic och körde den som en Wireless AP och försörjde hela sommarhuset med detta. Det funkade så bra att jag tänkte göra det i år igen.

Nu har jag ett nytt kort, stoppat in det i samma telefon och det funkar inte. Telefonen registrerar sig, men kan inte koppla upp sig.
Jag hara provata bredband.tre.se, data.tre.se, och net.tre.se som APN.
Sim kortet funkar. Stoppar jag det i en dongle är det inga problem. Det är det jag använder just nu.

Efter längre surfande kan jag inte se att man skall behöva göra mer inställningar. Är det någon som vet om detta har spärrats av tre eller om det finns någon annan magisk inställning

Mvh
Johan

2 Senaste redigerad av Discover (2011-04-23 10:50:30)

Sv: Tre mobil data i en Android

johanPO skrev:

Hej

Jag är på besök i Sverige. Förra året köpte vi ett kontant kort hos tre, stoppade in det i min gamla HTC Magic och körde den som en Wireless AP och försörjde hela sommarhuset med detta. Det funkade så bra att jag tänkte göra det i år igen.

Nu har jag ett nytt kort, stoppat in det i samma telefon och det funkar inte. Telefonen registrerar sig, men kan inte koppla upp sig.
Jag hara provata bredband.tre.se, data.tre.se, och net.tre.se som APN.
Sim kortet funkar. Stoppar jag det i en dongle är det inga problem. Det är det jag använder just nu.

Efter längre surfande kan jag inte se att man skall behöva göra mer inställningar. Är det någon som vet om detta har spärrats av tre eller om det finns någon annan magisk inställning

Mvh
Johan

Välkommen!

Skumt... är telefonen inställd på 3G ?

Du har ingen möjlighet att gå in på en 3Butik ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: Tre mobil data i en Android

Discover skrev:
johanPO skrev:

Hej

Jag är på besök i Sverige. Förra året köpte vi ett kontant kort hos tre, stoppade in det i min gamla HTC Magic och körde den som en Wireless AP och försörjde hela sommarhuset med detta. Det funkade så bra att jag tänkte göra det i år igen.

Nu har jag ett nytt kort, stoppat in det i samma telefon och det funkar inte. Telefonen registrerar sig, men kan inte koppla upp sig.
Jag hara provata bredband.tre.se, data.tre.se, och net.tre.se som APN.
Sim kortet funkar. Stoppar jag det i en dongle är det inga problem. Det är det jag använder just nu.

Efter längre surfande kan jag inte se att man skall behöva göra mer inställningar. Är det någon som vet om detta har spärrats av tre eller om det finns någon annan magisk inställning

Mvh
Johan

Välkommen!

Skumt... är telefonen inställd på 3G ?

Du har ingen möjlighet att gå in på en 3Butik ?

Hej

Tackar. Kul att vara i Sverige igen. Bor utomlands sedan 13 år nu.

Jo 3G är på.  Har provat med en annan Android och det funkar inte där heller... Märkligt

Mvh
Johan