1

Tråd: Netgear MBRN3000 router och 4G modem?

Det verkar glädjande nog som Netgear MBRN3000 snart får stöd för flertalet 4G-modem, vilket är bra då jag finner routern otroligt stabil, i alla fall med ett 3G-modem, som jag använder i dag (Huawei e1750).

Här är vad jag fick till svar från Netgears support:

Hejsan !

Vi hoppas på att det kommer att komma en uppdatering till enheten som gör att den får stöd för 4G också så snart som möjligt , det vi vet i supporten är att det skall komma en uppdatering för detta men vi har tyvärr inte fått något svar på när den kan tänkas komma , men som det ser ut nu så skall det komma uppdatering till enheten som gör att den får stöd för 4 G under våren - sommaren men vilka modem som kommer att vara kompatibla vet vi nte i nu läget , men då det inte finns allt för många modem som stödjer 4G än så borde väl dom flesta komma med i den uppdateringen då .

Best Regards /Med vänlig hälsning
Mikael Wallin
Netgear Support

2

Sv: Netgear MBRN3000 router och 4G modem?

Sitter inte med en MBRN3000 utan en CG3000 vilket ser ut att vara samma produkt fast CG3000 är DOCSIS 3.0 kabelmodem också. Min är halvstabil, kan notera att den ibland slutar funka på LAN portarna, WLAN'et funkar fortfarande men allt som är LAN'at slutar funka. Måste då starta om den.

Hoppas då att de kommer firmware till CG'n också med lite modemstöd, skulle vara kul att testa.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Netgear MBRN3000 router och 4G modem?

Fortfarande inget stöd för 4g-modem?

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket