1

Tråd: Halebop mobilt bredband

Filurar på att skaffa Halebop mobilt bredband kontant. Det står att Halebop går i Telias nät. Innebär det att alla inställningar är samma för Halebop och Telia (t.ex. APN)?

199 kr för ett startpaket med modem (E1750) simkort och en dag surf är väl ett hyfsat pris.

2

Sv: Halebop mobilt bredband

Nej de har eget apn, har själv ett sådant i Jobbväskan, när jag provar det hemma så får jag helt ok hastighet runt 4  mbit och det fungerar att ansluta sig mot vpn:t på jobbet.

Helt klart värt pengarna.

Har jag inte behov av att kopla upp mig mot jobbet så hade jag valt tre kontant istället pga mer datamängd för pengarna.

3

Sv: Halebop mobilt bredband

Jag har testat Tre kontant. Men det har ingen täckning där jag bor. I princip helt dött...

Vilken APN har Halebop? Skälet till att jag frågar är att jag tänkte köra med en Netgear  MBRN3000 router. Där finns inte Helebop med så jag tänkte om jag kan köra med Telias inställningar. Men om de har olika APN så går väl inte det.

4

Sv: Halebop mobilt bredband

Halebop har APN:
halebop.telia.se

5

Sv: Halebop mobilt bredband

whowho skrev:

Jag har testat Tre kontant. Men det har ingen täckning där jag bor. I princip helt dött...

Vilken APN har Halebop? Skälet till att jag frågar är att jag tänkte köra med en Netgear  MBRN3000 router. Där finns inte Helebop med så jag tänkte om jag kan köra med Telias inställningar. Men om de har olika APN så går väl inte det.

Men kan du inste ställa in APN manuellt?

6

Sv: Halebop mobilt bredband

Jag kan ställa in apn i routern manuellt (om det var frågan).

Men jag måste skapa en ny profil (för Halebop finns inte). Då måste man ange t.ex. apn, användarnamn, lösenord, pinkod. Gissar att man inte behöver användarnamn och lösen. Bara apn och pin.

Men det borde väl fungera. Jag hör av mig när jag har testat.