1 Senaste redigerad av Sam (2011-03-17 14:52:50)

Tråd: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

Hej!

DOVADO 3GN är vår första router modell med stöd för Huawei E398 4G/LTE modem från Tele2 och Telenor.

Ni kan hämta firmwaren från http://www.dovado.com/firmware

LÄS gärna det som står på våran 4G hemsida: http://www.dovado.com/4G angående radiostörningar mellan 4G och WLAN.

En likadan firmware uppdatering (med mera) kommer till 4GR inom kommande veckor.

Tack så mycket!

2 Senaste redigerad av Patrik (2011-03-17 14:54:36)

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

Vad kul big_smile
Ska ta och uppdatera både 3GN nu och 4GR när den är redo smile

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

3

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

Morr! Varför har jag bara en 4GR! Måste skaffa en 3GN också!

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

4

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

Tänk på att Tele2's APN till 4G/LTE är inte den vanliga, utan "4G.tele2.se".

5

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

Ljungdahl du kan få byta mot min 3GN rakt av så spar du pengar...då får du den uppgraderad och klar.

6

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

ja, morr!
Köpte nyss en 4GR och väntar på NAS/FTP-funktion.

7

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

Sam skrev:

DOVADO 3GN är vår första router modell med stöd för Huawei E398 4G/LTE modem från Tele2 och Telenor.

Hej,

Hur kommer det sig att ni börjar med att släppa firmware för 3GN? Är den routern prioriterad framför 4GR? Jag inbillade mig att 4GR-routern var nyare och borde ju därför vara mer prioriterad framförallt då folk betalat mer för den. Personligen skulle jag bli irriterad om man köper en ny produkt och en äldre modell får nya funktioner snabbare.

Nu såg jag även pressmeddelandet att Tele2 kommer börja sälja 3GN. Varför är det så? Har ni problem med 4GR?

8

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

3GN är en enklare produkt, och dessutom ville vi först bevisa att det går att köra LTE på en router som var egentligen aldrig avsedd för LTE. Det finns så många routrar ut i världen med "4G" i titeln som knappt klarar av de flesta 3G modem. Här har vi en 3G router som klarar av 4G/LTE med hjälp av en firmware uppdatering.

4GR kommer ha stöd för samma modem så fort allting är klart. Det är en annan platform med mera variabler och därför tar lite längre tid. Hastighetsmäsigt är vi väldigt nöjda med de resultat vi har jämfört, men vi satsar vår fokus just nu på att stabilisera uppkopplingen. Ingenting är självklart när det finns absolut noll dokumentation men ändå klarar av att vara först på marknaden. Nu blev vi först med 3GN, men vi vill vara bäst med 4GR.

Angående Tele2, opertören säljer våra routrar sedan ett par veckor tillbaka.

9

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

tele2 har operatörs lås på sina nya 3gn routers.. går ej och uppgradera till 5.0!!
dom vet inte ens när dom kommer att lägga upp en uppgraderings fil på deras hemsida..  är så besviken på dom
köpte large paket bara för att få med routern och att paketet var 4g ready.. men nixpix

10

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

kimmom skrev:

tele2 har operatörs lås på sina nya 3gn routers.. går ej och uppgradera till 5.0!!
dom vet inte ens när dom kommer att lägga upp en uppgraderings fil på deras hemsida..  är så besviken på dom
köpte large paket bara för att få med routern och att paketet var 4g ready.. men nixpix

Tele2 är ett trevligt företag. OM man kommer till rätt kund i kundtjänsten OCH om de kunde göra annonser med försäljningsargument som verkligen stämde och man inte behövde läsa efteråt i det finstilta.
Inom mina företag använder vi oss av olika operatörer och ingen är väl bättre än den andre, men just Tele2 verkar ha extremt mycket praktikanter i kundtjänsten och inhyrda försäljare som lovar Large-paket med snabb surf som heller inte fungerar i verkligheten. På postkontoret har de fullt med 3gn+tele2 paket som ligger på returhyllan. Undrar varför?

11

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

Product Name:    Dovado 3GN
Serial Number:    16A610CCCC
Product Number:    629110327010-8
LAN MAC-address:    xxxxxxxxxxxxx
WAN MAC-address:    xxxxxxxxxxxxxxxx
Product Revision:    1.0
Reported Download Status:    Upgraded successfully
USB Modem:    Huawei 3G
Firmware Revision:    4.3.2.3104 official
Firmware build date:    2010-11-08T14:38:25Z

Försökte uppgradera med uggrader men på Win7 64 slutade programmet fungera. Uppdaterade då manuellt men har jag verkligen fått in den nya FW?

Postar här då det var rätt mycket man skulle fylla i på eran support. Vill bara ha ett snabbt svar.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

12

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

Det senaste versionen på webben är 5.0.6.

Du har 4.3.2.

http://www.dovado.com/firmware

13 Senaste redigerad av ruva (2011-08-07 15:32:50)

Sv: DOVADO 3GN Firmware 5.0.0

Undra varför det inte går att uppdatera?
Okej ändå då allt flyter på som det ska.

Fick uppdateringen att lyckas till slut. Resertade boxen först smile

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps