176

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jonny skrev:

nja... kontrollera att du angett rätt info för din internetleverantör.... kör quick setup igen...du bör även prova att starta om router... då den ibland tar en stund att koppla upp


vilken leverantör har du ?

Jag äger en mac och det är inte lika självklart för mig hur man gör så all hjälp tas tacksamt emot.

Min leverantör är Telia.

Hur kör man quick setup?

Tack på förhand!

177 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-11 20:17:49)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

okey.....quick setup kör du från router....... meny på sidan i router

välj telia privat.....kontrollera om möjligt att det är rätt info där

var noga med att du väljer rätt info där..... efter det är klart ...starta om router.....detta görs under systems tools/reboot

vänta sedan då det tar en stund att koppla upp.....

kontrollera att du har ipnummer inne i router på startsidan

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

178

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jonny skrev:

okey.....quick setup kör du från router....... meny på sidan i router

välj telia privat.....kontrollera om möjligt att det är rätt info där

var noga med att du väljer rätt info där..... efter det är klart ...starta om router.....detta görs under systems tools/reboot

vänta sedan då det tar en stund att koppla upp.....

kontrollera att du har ipnummer inne i router på startsidan

Stort tack!

Nu skriver jag till dig trådlöst, du är en stjärna!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

179 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-11 20:27:57)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

funkade då?...kanon hare bra

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

180 Senaste redigerad av bck277 (2012-11-11 21:03:21)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jonny skrev:

funkade då?...kanon hare bra

Jodå det funkade, enda nackdelen är att signalen enbart är 48%.

Kan den förbättras?

Jag försöker även skapa säkerhet för nätverket, men det verkar inte funka dvs nätverket är öppet.

Hur gör man detta?

181 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-11 21:59:30)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

säkerhet ställer du in under - wireless - wireless security - välj WPA/WPA2
skriv in lösenord - spara - starta om -

inte så mycket att bry sig om angående signalstyrkan eller hur väl det stämmer......själv har jag 0% men det funkar utmärkt...

viktigare hur stabilt uppkopplingen är
vill du optimera din uppkoppling så köp externa antenner om ditt modem har extrna utgångar.....om inte så får du ha det så tills du byte modem



glöm ej att byta lösenord för inloggning till router ifall du inte redan gjort det
systemtools - password

generels så måste all ändringar i router startas om för att ändringarna ska börja gälla

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

182

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

du kan försöka att flytta runt router åt det håll som din mast står.... vet du inte vilket håll ring telia o fråga var den står...
ha router ej nära strömkällor - gärna vid fönster om du ej har extern antenn

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

183

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jonny skrev:

du kan försöka att flytta runt router åt det håll som din mast står.... vet du inte vilket håll ring telia o fråga var den står...
ha router ej nära strömkällor - gärna vid fönster om du ej har extern antenn

Så att ha modemet på TV-bänken, intill TV'n är ingen god idé?

184

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

nop..

generellt så flytta upp det en bit ifrån

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

185

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jonny skrev:

nop..

generellt så flytta upp det en bit ifrån

OK, tackar för all hjälp under denna söndagskväll.

186

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

okey

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

187

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jonny skrev:

okey

Hur kommer det sig att jag tappar stundtals uppkoppling och återfår den inte förrän jag disconnectat samt återanslutit routern till el-nätet?

Det märkliga är att jag inte hade dessa problem de 2 första dagarna?

/bck277