126

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

AdamLofstrom skrev:

Hejsan, funderar att köpa detta modem för ska dela internet med en annan i huset jag bor i.
Hon som har det mobila bredbandet har Telenor, fungerar deras modem med denna router? Så jag inte går o köper den i onödan.

Tacksam för svar

Mvh Adam!!


Vad är det för modell på modemet, de har haft ett par.

127

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Freddemx skrev:

Vad är högsta hastigheten du/ni uppmätt med 3g modem på denna router?

Kolla http://www.mobilabredband.se/forum/view … 333#p26333

/MmmMagnus

128

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Ingen som sitter på en TP-Link router & Sierra 319U modem som orkar sig på eller kanske redan gjort USB-sniffer guiden och fått fram en bin-fil för detta modem?

Den "stödjer" 319U i senaste FW men det funkar riktigt dåligt. Tänkte eftersom att MmmMagnus bin-fil för E372 utklassade stabiliteten på det inbyggda stödet för E372 så kanske det kan funka att göra så med 319U modemet.

Jag har suttit med farsans gamla skrutt-laptop och försökt i en evighet nu utan att få det att funka. Jag känner att jag snart brister och laptopen är närmare döden för var dag.

129

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

MmmMagnus skrev:

Ok gubbar, jag har förmodligen lyckats knäcka nöten med E372 stöd till MR3420. Med hjälp av en guide och ett program (SniffUSB_TP-LINK) från TP-Link så lyckades jag få fram en bin-fil. Och ta i trä så har routern gått stabilt ett par timmar.

Sitter och jobbar nu och ville inte riskera darrig uppkoppling men så fort jag jobbat klart ska jag testa lite till och sen postar jag bin-filen här!

/MmmMagnus


Hej!

Har tplink 3420 och modemet e372. Kan du skicka bin filen till mig'? Går inte att ladda hem den..

Mvh

130

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Twinex skrev:
MmmMagnus skrev:

Ok gubbar, jag har förmodligen lyckats knäcka nöten med E372 stöd till MR3420. Med hjälp av en guide och ett program (SniffUSB_TP-LINK) från TP-Link så lyckades jag få fram en bin-fil. Och ta i trä så har routern gått stabilt ett par timmar.

Sitter och jobbar nu och ville inte riskera darrig uppkoppling men så fort jag jobbat klart ska jag testa lite till och sen postar jag bin-filen här!

/MmmMagnus


Hej!

Har tplink 3420 och modemet e372. Kan du skicka bin filen till mig'? Går inte att ladda hem den..

Mvh

Jodå, det går visst. Testade precis och det går utmärkt. Klicka bara regular download så ska det gå utmärkt. Men jag mailar dig filen också för säkerhets skull!

/MmmMagnus

131

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jag har också ledsnat på alla stabilitetsproblem med Dovado 4GR och blivit intresserad av MR3420. Efter att ha studerat manualen så tror jag tyvärr att den saknar en funktionallitet som är viktig för mig.

Jag behöver port forwarding med byte av portadress, dvs följande:
WanIP, port 8080 ska routas till LanIP-1, port 80
WanIP, port 8081 ska routas till LanIP-2, port 80
dvs jag behöver ha två web-servers som är låsta till port 80 (webkameror med fix port) på lan-sidan. Vad jag förstått från manualen så kan man bara styra vilken lan-IP som en viss port ska routas till, men inte byta port-nr.

Kan någon av er som köpt denna router bekräfta eller dementera mitt antagande?

Tack på förhand!
Kenneth

132

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Såg på TP-LINK:s hemsida att det finns bin fil för E372(Tre Sweden)
http://www.tp-link.com/en/support/3g/

133

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

thomson69 skrev:

Såg på TP-LINK:s hemsida att det finns bin fil för E372(Tre Sweden)
http://www.tp-link.com/en/support/3g/

Det där är den filen MmmMagnus gjort och länkat här tidigare. Den har iaf identiskt filnamn som den.

134

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

addeth skrev:
thomson69 skrev:

Såg på TP-LINK:s hemsida att det finns bin fil för E372(Tre Sweden)
http://www.tp-link.com/en/support/3g/

Det där är den filen MmmMagnus gjort och länkat här tidigare. Den har iaf identiskt filnamn som den.

Det är mycket möjligt att det är så, jag bara såg den i dag när jag var inne på deras sida.

135

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

thomson69 skrev:
addeth skrev:
thomson69 skrev:

Såg på TP-LINK:s hemsida att det finns bin fil för E372(Tre Sweden)
http://www.tp-link.com/en/support/3g/

Det där är den filen MmmMagnus gjort och länkat här tidigare. Den har iaf identiskt filnamn som den.

Det är mycket möjligt att det är så, jag bara såg den i dag när jag var inne på deras sida.

Är ju super att dom lagt upp den. Hoppas den läggs in i nästa FW. Den funkar grymt bra med min TP & 372.

136

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

japp vi får hoppas att dom släpper en ny firmware snart kör själv på ett E367 som funkar bra

137

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

theSwede skrev:

Jag har också ledsnat på alla stabilitetsproblem med Dovado 4GR och blivit intresserad av MR3420. Efter att ha studerat manualen så tror jag tyvärr att den saknar en funktionallitet som är viktig för mig.

Jag behöver port forwarding med byte av portadress, dvs följande:
WanIP, port 8080 ska routas till LanIP-1, port 80
WanIP, port 8081 ska routas till LanIP-2, port 80
dvs jag behöver ha två web-servers som är låsta till port 80 (webkameror med fix port) på lan-sidan. Vad jag förstått från manualen så kan man bara styra vilken lan-IP som en viss port ska routas till, men inte byta port-nr.

Kan någon av er som köpt denna router bekräfta eller dementera mitt antagande?

Tack på förhand!
Kenneth

Tyvärr har jag iallafall inte hittat någon möjlighet att kunna routa om portar WAN-LAN, en funktion jag också saknar.
Kommer förhoppningvis i en FW senare.


Är det port forwarding som du vill göra?
Kapitel 4.8.1 Virtual servers tar upp detta i nedan länkad manual.
http://www.tp-link.com/resources/softwa … 581412.pdf


Latjo jag qouterade men inlägget skrevs inte i mitt namn.

/Andy

138

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

mcon skrev:

Tyvärr har jag iallafall inte hittat någon möjlighet att kunna routa om portar WAN-LAN, en funktion jag också saknar.
Kommer förhoppningvis i en FW senare.

Har precis gjort som många andra här, lagt undan min Dovado 4gr, då den helt enkelt är kass, och istället köpt en TP-Link MR3420, kan bara instämma med alla andra som skrivit här. I jämförelse med Dovado 4gr så är det en något långsammare router på LAN men högre troughput LAN-WAN, och framförallt väldigt stabil sak.

Kör den med FW 3.12.19 Build 111121 Rel.99399n, och Huawei E367 modem. En stor skillnad jag iaf upptäckte med denna firmware jämfört med den senaste från april som finns på den svenska delen av TP-link hemsidan, är att man kan mata in PINkod för SIM här, det gick inte för mig på den andra firmwaren (fanns inget sånt fält) + att den detekterar modemet betydligt snabbare.

Tack för ditt svar!
Nu åker även min Dovado 4GR in i garderoben! Jag har hittat inställning i mina kameror för att byta port på dess webserver så jag kommer också att köpa en TP-Link MR3420 innan jag åker till landet nästa gång.

139

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

http://www.tp-link.com/resources/softwa … 581412.pdf
kap 4.8.1 virtual servers

140

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

andy78 skrev:

http://www.tp-link.com/resources/softwa … 581412.pdf
kap 4.8.1 virtual servers

Tack för pekaren, men det var tyvärr inte detta jag var ute efter.
Jag har sett manualen tidigare och problemet jag såg var att man måste ha samma port externt som i servern. Jag har två kameror som jag tilldelat 8080 och 8081 på WAN-sidan och ville byta till 80 på LAN-sidan. Detta går utmärkt att göra i Dovado 4GR och i andra routers jag haft.
Jag har nu hittat möjligheten att ändra port i servern på webkamrorna så jag kommer runt besgränsningen i routern och därför åker 4GR in i garderoben.

141

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Ok trodde detta var möjligt under service port eller port triggering, eftersom det går att modifiera detta.

142

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

mcon skrev:

Tyvärr har jag iallafall inte hittat någon möjlighet att kunna routa om portar WAN-LAN, en funktion jag också saknar.
Kommer förhoppningvis i en FW senare.

Har precis gjort som många andra här, lagt undan min Dovado 4gr, då den helt enkelt är kass, och istället köpt en TP-Link MR3420, kan bara instämma med alla andra som skrivit här. I jämförelse med Dovado 4gr så är det en något långsammare router på LAN men högre troughput LAN-WAN, och framförallt väldigt stabil sak.

Kör den med FW 3.12.19 Build 111121 Rel.99399n, och Huawei E367 modem. En stor skillnad jag iaf upptäckte med denna firmware jämfört med den senaste från april som finns på den svenska delen av TP-link hemsidan, är att man kan mata in PINkod för SIM här, det gick inte för mig på den andra firmwaren (fanns inget sånt fält) + att den detekterar modemet betydligt snabbare.

Var hittade du FW 3.12.19 Build 111121 Rel.99399n?

När jag tittar på http://uk.tp-link.com/support/download/ … p;version= så hittar jag inget nyare än TL-MR3420_V1_110418 dvs som motsvarar FW 3.12.8.

143

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

http://www.tp-link.com.au/support/downl … p;version=

E367/E398 Telenor/ Dovado 4GR /Tp-link mr3420

144 Senaste redigerad av MmmMagnus (2011-12-03 05:58:23)

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

TP-Links sydafrikanska distributör har en ännu senare beta-fw: 3.12.19 Build 111128 Rel.31639n

Finns här.

/MmmMagnus

145

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Någon som har info på vad som är uppdaterat?
Min snurrar stabilt (System Up Time 64 days 17:06:52) så jag har inga planer på att uppgradera ifall de inte tillfört något jag har nytta av...

•••••••••••••••••••••
./configure --with-girl
make love
make clean

146

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Jag kör med den köpta orginalversionen...fortfarande hur stabilt som helst! lol

Firmware Version:     3.12.2 Build 110111 Rel.33555n
Hardware Version:     MR3420 v1 00000000

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

147

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

Har ni nån USB förlängning? Jag får det inte att funka med 3 meters kabel!

E367/E398 Telenor/ Dovado 4GR /Tp-link mr3420

148

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

juzzi skrev:

Har ni nån USB förlängning? Jag får det inte att funka med 3 meters kabel!

Mitt E372 sitter i en 1m USB kabel. Men jag har testat en annan 1m kabel som inte fungerade. 3m är nog på gränsen, speciellt om kabeln inte är av någon vidare kvalitet.

/MmmMagnus

149

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

theSwede skrev:
mcon skrev:

Tyvärr har jag iallafall inte hittat någon möjlighet att kunna routa om portar WAN-LAN, en funktion jag också saknar.
Kommer förhoppningvis i en FW senare.

Har precis gjort som många andra här, lagt undan min Dovado 4gr, då den helt enkelt är kass, och istället köpt en TP-Link MR3420, kan bara instämma med alla andra som skrivit här. I jämförelse med Dovado 4gr så är det en något långsammare router på LAN men högre troughput LAN-WAN, och framförallt väldigt stabil sak.

Kör den med FW 3.12.19 Build 111121 Rel.99399n, och Huawei E367 modem. En stor skillnad jag iaf upptäckte med denna firmware jämfört med den senaste från april som finns på den svenska delen av TP-link hemsidan, är att man kan mata in PINkod för SIM här, det gick inte för mig på den andra firmwaren (fanns inget sånt fält) + att den detekterar modemet betydligt snabbare.

Var hittade du FW 3.12.19 Build 111121 Rel.99399n?

När jag tittar på http://uk.tp-link.com/support/download/ … p;version= så hittar jag inget nyare än TL-MR3420_V1_110418 dvs som motsvarar FW 3.12.8.

Som ni säkert redan sett i tråden, (såg att det redan postats) men på sidan http://www.tp-link.com.au/support/downl … p;version=
Men är du nöjd med din FW du har nu så finns där ingen anledning att uppgradera, enda orsaken till att jag valde att göra så var för att jag ville se om man fått in port-translation än (det hade man inte), plus att jag vill kunna ha PIN påslaget på mitt SIM, det fanns ingen möjlighet i den FW jag hade innan smile
För övrigt är denna FW lika stabil och bra som den föregående (april FW)

150

Sv: TP-Link 3G/3.75G Wireless N Router någon som provat denna?

MmmMagnus skrev:
juzzi skrev:

Har ni nån USB förlängning? Jag får det inte att funka med 3 meters kabel!

Mitt E372 sitter i en 1m USB kabel. Men jag har testat en annan 1m kabel som inte fungerade. 3m är nog på gränsen, speciellt om kabeln inte är av någon vidare kvalitet.

/MmmMagnus

Instämmer, jag har monterat mitt modem nära fönsterkarmen (med bra mottagning) och kör med en 2 meters USB kabel, fungerar precis lika bra som när modemet satt direkt i routern. (Har ett E367)

För övrigt.. haft routern i en vecka nu, den har gått ner EN gång, och då berodde det på att Tele2:s mast slutat fungera (den fina stormen som härjade förra veckan på västkusten)
Så det var inte routerns fel, routern kunde inte koppla upp modemet (de kunde inte datorn heller), pratade med tele2 och de bekräftade problemen, kopplade då tillbaka modemet till routern och lät de vara så, några timmar senare så var där uppkoppling som vanligt igen, utan att jag behövde röra nånting. Till alla er som brottas med instabila routrar, vänta inte längre, lägg dessa 320 kr + frakt och beställ den, kort och gott, routern gör det den skall, och den gör det BRA, den slår Dovado, Netgear, Dlink med hästlängder trots de billiga priset. smile