1 Senaste redigerad av Xargon (2011-03-01 09:55:56)

Tråd: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Hej,
vill bara påminna om att det per idag formellt är "early mars" lol

Väntar och längtar kollossalt efter firmware 5.0 till Dovado 4GR. Min enda chans till riktigt bredband.

http://www.dovado.com/index.php?option= … &id=73

Imorgon fyller jag dessutom år, vågar man hoppas på en liten present från Dovado big_smile

MVH Xargon

2

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

"Early March" betyder inte "1st of March" nödvändigtvis.  :-)

Vi är klara när vi är klara.

Tack

3

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

testade att koppla in mitt E398  det hittades och fick signal   men ville inte koppla upp sad

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

4

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Det är klart. Det kommer i 5.0, som ligger inte ute än.

5

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Efter den 10:e mars är det väl per definition "mitten av mars"...?  wink

6

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Japp
Definitivt

7

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Fan ni som är "på g" varför är ni inte uppsignade på BETA test programmet? Då får ni tillgång till special del i forumet med nya heta firmwares. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

signa upp mig

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

9

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Andreas skrev:

Fan ni som är "på g" varför är ni inte uppsignade på BETA test programmet? Då får ni tillgång till special del i forumet med nya heta firmwares. smile

Jag sitter inte i sjön och väntar på en ny firmware.

Ser det mer som en trovärdighetsgrej för Dovado. Har man slagit på stora trumman och lovat något till "early march" och sen inte levererar eller ens kommenterar den uteblivna leveransen så ser inte det så bra ut för Dovado. wink

10

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Jag ser det som bra att det blir en senare lansering än lovat om den inte är riktigt klar, istället för att man släpper en skitfirmware bara för att vara först och det bra resulterar i krångel.

Men den borde komma snart då tele2 säljer den med 4G

11

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Naturligtvis är det bra att man gör den färdig innan den släpps. Det dåliga är att man inte informerar om varför det dröjer.

12

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Vi får väl se vad som händer nu under mars månad.

13

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Hehe, vissa mjukvaruföretag kan dröja i år med sina släpp...
Några dagar är väll inget.

Hellre stabil fw än ....

14

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Varför är beta-avdelningen inte publik? Är det så hemligt att kunna testa en beta firmware på egen risk?

15

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Antagligen vill ma ha nån form av kontroll på det hela.

16 Senaste redigerad av Xargon (2011-03-12 13:08:57)

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Andreas skrev:

Fan ni som är "på g" varför är ni inte uppsignade på BETA test programmet? Då får ni tillgång till special del i forumet med nya heta firmwares. smile

Jag har betan till 3GN men inte till 4GR.
Rolig kuriosa: Jag köpte en 4GR i väntan på 5.0 och ska köra 4G genom den. Fick tag på 3GN betan, kunde inte bärga mig så jag köpte en 3Gn att ha medan jag väntar på 5.0 till 4GR :-)

Så snart har jag en 3GN över hehe, så är det att inte kunna vänta på ny teknik

17 Senaste redigerad av Vispen74 (2011-03-13 13:45:59)

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

andy78 skrev:

Antagligen vill ma ha nån form av kontroll på det hela.

Och vitsen med det är...??? Jag menar, vad ska hända?

Till och med moderkortstillverkare lägger ut beta-bios på sina hemsidor, för att användarna snabbt ska kunna ta till sig av exempelvis stöd för nya processorer. Och då snackar vi Moderkort! Känns något vanskligare. En beta är en beta, och man får vänta sig eventuella buggar. Att hålla inne på beta versioner, det övergår helt mitt föstånd vad vitsen skulle vara?

Måste väl ändå vara bättre att kunna använda sitt 4G-modem hjälpligt, än som i mitt fall, ha det i en skrivordslåda för att Dovado av någon outgrundlig anledning ska vara hemliga hmm

18 Senaste redigerad av Sam (2011-03-14 06:57:21)

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Vi vill inte sprida våra beta firmwares hejvilt eftersom vi anser det som vårat ansvar om nånting skulle gå hemskt fel (även om det innebär att skeppa till oss burken för fixning, osv). Tänk på att vad som helst kan gå fel i en oprövad mjukvara, och det skulle inte kännas bra om tusentals människor tappar förtroende i DOVADO som märke om alla upplevde samma bugg som skulle förstöra alla deras konfig (t.ex). Vi testar alltid alpha internt innan vi bjuder in beta testare, men det mesta lär vi oss från beta stadiet med hjälp av feedback. Feedback är A och Ö.  Större företag som lägger ut beta brukar inte be om feedback eftersom de vinner mycket gratis PR på det. Vi däremot ber om feedback, och reserverar oss rätten att exkludera testare i framtiden om vi får ingen feedback alls.

4G blir redo när vi är nöjda med det. I dagsläget kan vadsom helst hända, och nånting kommer hända - men vi håller oss tysta tills dess eftersom alla är väldigt busy just nu på alla fronter.

Se bara till att signa upp er på http://www.dovado.com/firmware för en notifikation per email.

Tack

19

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Vad vinner man på att sprida den hej vilt?


Xargon skrev:
Andreas skrev:

Fan ni som är "på g" varför är ni inte uppsignade på BETA test programmet? Då får ni tillgång till special del i forumet med nya heta firmwares. smile

Jag har betan till 3GN men inte till 4GR.
Rolig kuriosa: Jag köpte en 4GR i väntan på 5.0 och ska köra 4G genom den. Fick tag på 3GN betan, kunde inte bärga mig så jag köpte en 3Gn att ha medan jag väntar på 5.0 till 4GR :-)

Så snart har jag en 3GN över hehe, så är det att inte kunna vänta på ny teknik

20

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

är det bara beta till 3gn  eller 4gr också?

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

21

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Sam skrev:

Vi vill inte sprida våra beta firmwares hejvilt eftersom vi anser det som vårat ansvar om nånting skulle gå hemskt fel (även om det innebär att skeppa till oss burken för fixning, osv). Tänk på att vad som helst kan gå fel i en oprövad mjukvara, och det skulle inte kännas bra om tusentals människor tappar förtroende i DOVADO som märke om alla upplevde samma bugg som skulle förstöra alla deras konfig (t.ex). Vi testar alltid alpha internt innan vi bjuder in beta testare, men det mesta lär vi oss från beta stadiet med hjälp av feedback. Feedback är A och Ö.  Större företag som lägger ut beta brukar inte be om feedback eftersom de vinner mycket gratis PR på det. Vi däremot ber om feedback, och reserverar oss rätten att exkludera testare i framtiden om vi får ingen feedback alls.

4G blir redo när vi är nöjda med det. I dagsläget kan vadsom helst hända, och nånting kommer hända - men vi håller oss tysta tills dess eftersom alla är väldigt busy just nu på alla fronter.

Se bara till att signa upp er på http://www.dovado.com/firmware för en notifikation per email.

Tack

Jag tycker detta är en mycket klok strategi.
I längden förlorar man bara på att sprida dålig kvalitet i sin kundbas, även om det inte alltid innebär att man uppfattas som snabb.

Mitt syfte med denna tråd var inte att jaga eller kritisera Dovado, därför alla smileys i texten. Jag tycker ni är ett kundvänligt företag med kanonbra spetsprodukter.

MVH Xargon

22

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Hur blir man betatestare då? Min TV-spelsförening har varit utan internetuppkoppling på tok för länge. Vi går och köper en Dovado 4GR-router imorgon om det innebär att vi kan dela ut internet till vårt Xbox 360-LAN.

23

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

andy78 skrev:

Vad vinner man på att sprida den hej vilt?

Ja, det kan du ju fundera på!

24

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

Vispen74 skrev:
andy78 skrev:

Vad vinner man på att sprida den hej vilt?

Ja, det kan du ju fundera på!

Vad är det för fel på att man måste registrera sig för att få testa.

Vad är problemet?

25

Sv: Officiellt statement: Det är nu formellt sett "Early mars"

skapa ett köpsug   kallas det

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair