26

Sv: Slå till på tele2 4g ?

3gn  då får du vänta  wink

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

27

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Jasså, har Dovado 3GN annan prio än övriga Dovado routrar?
Det snackas ju om sent Februari eller tidigt i Mars eller?

28 Senaste redigerad av Stortommy (2011-02-23 21:23:38)

Sv: Slå till på tele2 4g ?

4gr  va det väll


fel av mig

i början av mars

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

29

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Båda har lika stor prio.

5.0 släpps till 4GR och 3GN samtidigt.

30

Sv: Slå till på tele2 4g ?

vilket datum

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

31

Sv: Slå till på tele2 4g ?

http://www.dovado.com/index.php?option= … ;Itemid=10

32

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Vi på forumet borde få lite insider wink

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

33

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Ja, titta vad hände Gordan Gecko med insider (trading). Det gick inte så bra.

34

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Stadshagen ,  84 ner   25 upp


dom utlovar 80   ja det e  väll bra

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

35

Sv: Slå till på tele2 4g ?

andy78 skrev:

Vad är din kostnad?



G-Man skrev:
andy78 skrev:

Och under tiden ska betala priset de begär för 4G?

nej, det styrdes om till 3G kostnad, samma dongel...

en av anledningarna varför man aldrig skall binda sig med långa bindningstider utan att det går att räknahem snabbt och är säker på funktionen.
speciellt med nya saker som sällan är optimala...
löst modem kostar en spotstyvel mot vad de kostade för 5år sedan...

~230

36

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Prövat Tele2 och två olika exemplar av Huawei E398 nu i nio dagar.
Centralt på 4:e vån på Södermalm får jag 4g-nät 5 gånger efter att säkert ha prövat 40 gånger.
Tele2 säger att det är full täckning där jag befinner mig.
När E398 väl hittar 4g-nät får jag 4 pinnar på täckningen och bra speed. Mellan 40-50 Megabit.
Frågan är om modemen är fel inställda för att hitta nät??
Problemet är att den inte hittar 4g-nät, men när jag väl får kontakt är det full speed.
Kanske en antenn skulle ha hjälpt. 
Kan rekommendera The Phone House som verkligen supportat bra.  Dit återvänder jag gärna.

37

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Jag har samma bekymmer som här ovanför, modemet ominstallerar sig då  o då trots samma usbport. Räknar med att det löser sig när Dovado får stöd för E398.

Jag hittade en antennadapter idag.
http://www.kjell.com/content/templates/ … item=30851
Den sitter trångt och blir lite demolerad, men..jag tror den  får kontakt. Återkommer när jag testat. Den har FME, jag har dessvärre bara rp sma/f så jag måste skaffa en adapter till, eller annan antenn. Ännu inget 4G i Linköping att prova på. :-)

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

38

Sv: Slå till på tele2 4g ?

nii borde se i programvaran om den är uppkopplad på 4g eller på 3gnätet.
Samt att det borde finnas ett alternativ 46 / lte only eller något liknande för att sätta den till att endast använda 4gnätet.

39

Sv: Slå till på tele2 4g ?

kanske är så enkelt att programvaran är kina buggig...
var strul med dom tidiga 3g modemen också... dom jag använde hade en förkärlek till gprs wink

40

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Trots att man sätter programvaran 'mobile partner' i 4g only, så hittar den inte nätet, fast det ändå finns där.
Det känns som om modemet är inställt så att signalen skall vara väldigt stark för att den skall rapportera att den har kontakt och möjliggöra uppkoppling.
Som jag berättade har jag vid få tillfällen fått 4G kontakt (4G only inställt), men då jag fått kontakt blir det alltid bra speed (35 - 50 Mbit).

41

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Har ni kontaktat Tele2 om problemet?

42

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Jag har kontaktat Tele2, men de verkade inte så intresserade av någon felanmälan eftersom jag lämnar tillbaka modemet.

43

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Jop skrev:

Trots att man sätter programvaran 'mobile partner' i 4g only, så hittar den inte nätet, fast det ändå finns där.
Det känns som om modemet är inställt så att signalen skall vara väldigt stark för att den skall rapportera att den har kontakt och möjliggöra uppkoppling.
Som jag berättade har jag vid få tillfällen fått 4G kontakt (4G only inställt), men då jag fått kontakt blir det alltid bra speed (35 - 50 Mbit).

Har samma problem men även att modemet hänger sig och vägrar skicka/ta emot data fast jag är uppkopplad och kopplar man ifrån så vägrar det fungera igen.

För mig så fungerar det dock att dra ut modemet från datorn, vänta några sekunder, sätta in det igen. Första och andra gången brukar ej fungera, men på tredje gången så brukar modemet hitta nätet igen och man kan då ansluta och det fungerar som det skall tills modemet hänger sig igen. Ibland hänger det sig redan efter ett par timmar, men oftast fungerar det iaf några dagar i streck.

Ibland har jag fått upprepa ovanstående ur/inkoppling upptill 6-7ggr innan modemet hittat tillbaka till nätet. Annars är symptomet att modemet helt enkelt inte hittar 4g-nätet, att hitta 2g/3g är dock inga problem för modemet.

44

Sv: Slå till på tele2 4g ?

När detta sker, blir det nån skillnad om ni byter usbport, fungerar det bra då igen på direkten?

Nån som prova modemet på en Ubuntu?
Antar att det är Huawei e398 ni har.