1

Tråd: Slå till på tele2 4g ?

Dom har ett erbjudande :

Erbjudandet gäller t o m 2011-02-22. 299 kr per månad gäller i 12 månader vid 18 månaders bindningstid. Därefter ord pris 499 kr per månad. Leveranstid: 3-5 arbetsdagar.


299 x 12 = 3588

499 x 6 =  2994

summa: 6582  / 18 månader =  365kr i månaden

Fördelar:

Fri Trafik

Dovado kommer stödja modemet   snart



Har 3 idag  och blir mer och mer missnöjd med hastigheterna  ju mera dagar som går



Så vad händer efter den 22 / 2  kommer det ett nytt bättre erbjudande eller vad tror ni wink

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

2 Senaste redigerad av A-Man (2011-02-15 21:31:20)

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Jag håller med jag har också tre och är missnöjd med hastigheten, det var ok förut i flera år.
enligt kartan ska jag ha täckning för 4G, men det är ett stort hål på den några hundra meter därifrån så det tål att provas ut.

Synd att jag band mig förra året, tur att jag bara gjorde det 12 månader.

Tre måste komma med nåt bra snart, även om det gäller 3g de kan inte bara stånka på.

Synd att man inte kan ligga garanterat på en 10 Mbit med 3

3

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Sitter med Tele2 och Telia på kungsholmen och får typ 4kbit. Har 90% i signal, och har "masten" bakom mig, typ 20 meter. Tror att de blir nått överslag då de är katastrofalt dålig hastighet och de dör hela tiden. Eller så är de att vi här på bygget slåss om samma station som inte kan leverera mer kräm. 700 telefoner som pushar och pullar mail hela tiden, inte så mycket trafik visserligen men kanske skapar en del connections.

Sorry för offtopic, har ju inget med 4G/LTE att göra.

De är lite som "test" för att se hur mycket folk som nappar på 4G, de lockar med ett pris, sen ser de om folk vill ha kvar de sen när de blir dyrt. Lite som ett pris test för att de vill höja priserna.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Slå till på tele2 4g ?

hej jag hade tre med deras max abb 18mån i januari hade jag ett år kvar ochvi var så missnöjda med tre jag skrev ett brev och sände till 3 reklamation en vecka efter så fick jag ett brev från tre att dom löser mej från resterande 12 mån jätte glad hälsningar dino

5

Sv: Slå till på tele2 4g ?

jag beställde precis  ett tele2 4G

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

6

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Jag slog också till på Tele2s erbjudande strax före midnatt. Förmodligen har de ett bättre erbjudande i morgon men jag vågar inte vänta.:)
I Linköping har inte Tele2 byggt nätet än, men där jag bor ska det tydligen fungera upp till 16, och det ska E398 klara enligt kundtjänsten. Just nu köra jag med Adsl från BBB, som har försämrats från att klara kring 10 nu ligger på 7Mbit, så jag räknar med att 3G kommer klara 10 mbit intill dess att 4 G kommer igång. Förutom försämrad ping så kommer det förmodligen fungera bättre än nu.  Dovado 4Gr och E398, kanske med en extern antenn i vår.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

7

Sv: Slå till på tele2 4g ?

vilken dynga  0.25

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

8

Sv: Slå till på tele2 4g ?

0.65  som max på 3G full stapel  fy fan säger jag bara vilken dynga  enligt kundtjänst  va jag 150m från 4G zonen   och det  fanns bara 2 alternativ säga upp  eller avvakta

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

9

Sv: Slå till på tele2 4g ?

pluggade in 3 med e180  fick direkt 3,8

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

10

Sv: Slå till på tele2 4g ?

dax för en riktantenn...
eller så är det ett hus ivägen som för mig wink
96% 3G, och 0% 4G.

yay!

11

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Det är under all kritik, det är bara ligga på operatören, annars händer inget.

Felanmäl igen och igen och igen.

12

Sv: Slå till på tele2 4g ?

kommer att lösa sig självt när det blir 800mhz... för +2000mhz s u x

13

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Och under tiden ska betala priset de begär för 4G?

14

Sv: Slå till på tele2 4g ?

andy78 skrev:

Och under tiden ska betala priset de begär för 4G?

nej, det styrdes om till 3G kostnad, samma dongel...

en av anledningarna varför man aldrig skall binda sig med långa bindningstider utan att det går att räknahem snabbt och är säker på funktionen.
speciellt med nya saker som sällan är optimala...
löst modem kostar en spotstyvel mot vad de kostade för 5år sedan...

15

Sv: Slå till på tele2 4g ?

essingeleden  47 ner  11 upp

stadshagen  38 ner 12 upp

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

16 Senaste redigerad av Stortommy (2011-02-23 18:10:47)

Sv: Slå till på tele2 4g ?

kollade nu på tele2 täckningskarata och min adress är rödmarkerad

röd = 4G

jävligt mysko   man bore ialla fall för  3G turbo+  :S




hässelby villastad    52 ner   13 upp

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

17

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Vad är din kostnad?



G-Man skrev:
andy78 skrev:

Och under tiden ska betala priset de begär för 4G?

nej, det styrdes om till 3G kostnad, samma dongel...

en av anledningarna varför man aldrig skall binda sig med långa bindningstider utan att det går att räknahem snabbt och är säker på funktionen.
speciellt med nya saker som sällan är optimala...
löst modem kostar en spotstyvel mot vad de kostade för 5år sedan...

18

Sv: Slå till på tele2 4g ?

hässelby gård  72   ner     22  upp    REKORD !

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

19

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Jag har precis fått mitt Tele2 4G simkort, men inget modem än sad Det kvittar förvisso då inte Dovado 4GR har släppt stödet för modemet än, och sedan finns inte 4G här på kobben än. Men ändå, jag har ett 4G sim!!!

20

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Vad får du för 3g hastigheter på ljusterö?

21

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Vispen74 skrev:

Jag har precis fått mitt Tele2 4G simkort, men inget modem än sad Det kvittar förvisso då inte Dovado 4GR har släppt stödet för modemet än, och sedan finns inte 4G här på kobben än. Men ändå, jag har ett 4G sim!!!

du kan använda  4g sim i ett 3g modem  så länge

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

22

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Hej,
Efter att ha läst denna forumtråd slog jag till på ett Huawei E398 hos Tele2 i Lördags.
Bor och testat på Södermalm.  Har dock problem med inställningarna i Tele2 Mobile Partner.  Fick från början 2G uppkoppling och efter en stund 3G.
Efter att kontaktat supporten skulle jag ställa in programvaran Mobile Partner på endast 4G.  Efter många försök lyckades jag till slut få kontakt med 4G-nätet.
Down 43 Mbit  Upp: 11 Mbit. 4 pinnar på styrkan.  Är väl acceptabelt.
Däremot när jag kopplat ner modemet och återigen satt i det hittar jag inget 4G-nät.
Installerar om mjukvaran på min Macbook Pro. 
Då funkar det igen, men vill ju gärna slippa installera om Tele2 Mobile Partner varje gång jag skall använda modemet.
Har sex dagar kvar på min prövotid.

23

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Stortommy skrev:
Vispen74 skrev:

Jag har precis fått mitt Tele2 4G simkort, men inget modem än sad Det kvittar förvisso då inte Dovado 4GR har släppt stödet för modemet än, och sedan finns inte 4G här på kobben än. Men ändå, jag har ett 4G sim!!!

du kan använda  4g sim i ett 3g modem  så länge

Japp, gör det i min bärbara med inbyggt modem så länge.

24

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Blir det nåt skillnad om du sätter in modemet i en annan usbport eller startar om datorn?

25

Sv: Slå till på tele2 4g ?

Har prövat olika USB-portar. Startat om datorn, men det är tji att hitta något nät.
Är väl något generalknas.
Har även en bootcamp partition på Macen där jag kör Windows 7.
Verkar vara samma problem där.
Hade hoppats på att Dovado skulle släppa uppgradering till 3GN, så man hade kunnat testa den vägen. Är ju så jag vill köra egentligen.
Man vill ju inte köpa grisen i säcken otestad wink