1

Tråd: Telia + Win 7 kopplar ner sig hela tiden, vad göra!?

Kopplar ner sporadiskt helt utan anledning. Efter 2 minuter eller 120 minuter. Olika.
Fungerar bra med XP... min andra dator på kontoret.

Vet inte om det är datorn, masten, modemet eller mig det är fel på!!

Jag har 10 GB varianten och det svarta modemet. Måste man uppgradera modem-mjukvaran till Windows 7??

2

Sv: Telia + Win 7 kopplar ner sig hela tiden, vad göra!?

vilket modem har du ?

3

Sv: Telia + Win 7 kopplar ner sig hela tiden, vad göra!?

Ja, du.... Säg det!! Det är det där svarta...
Kartongen ligger på kontoret, 10 mil från där jag nu kommer att befinna mig i en vecka. Det är det vanliga modemet...

Grejen är att nu, när jag är hos mina föräldrar, har datorn inte visat tecken att koppla ner sig. Bara när jag var hemma. Datorn är för övrigt helt ny och det är lite svårt att felsöka, då jag inte har något att jämföra med.

Men jag har kört mobilt bredband i 18 månader, inget annat, och det har varit grymt stabilt!! Så... där har jag lite att jämföra med!! :-)

4 Senaste redigerad av Eclipse (2011-02-13 20:36:52)

Sv: Telia + Win 7 kopplar ner sig hela tiden, vad göra!?

Option iCon 505

http://www.telia.se/privat/kundservice/ … rogramvara


Hmmm.... Jag svarar mig själv och hänvisar till punkt B i hjälpen.
OK, ska testa det först och se om det gör någon skillnad.

5

Sv: Telia + Win 7 kopplar ner sig hela tiden, vad göra!?

Uppdatering: Jag har haft problem med detta tidigare och en man på Expert hjälpte mig då att uppdatera modemet. Det visade sig att den senaste mjukvaran redan fanns i modemet... Men nu installerade jag den igen, om det nu skulle göra någon skillnad.

Vi får se.
Min något otekniska diagnos är att det beror på vilken mobilmast man för tillfället är uppkopplad mot. När jag är hemma hos föräldrarna är det inga problem. Kanske har det med vädret att göra också...?? Vem vet!!