1

Tråd: Upplåsning

Jag var i kontakt med Tre idag och de ville hemskt gärna få mig att prova på ett 16 Mbit abonnemang i 14 dagar. Man får tydligen med ett E367 och då slog det mig att det även vore kul att testa modemet med annan operatör. Tror ni man kan låsa upp det själv (http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei) och sedan i värsta fall lämna tillbaka modemet?

Frågar man Tre så blir svaret givetvis nej... men det borde väl inte bli någon mjukvaruförändring annat än att operatörslåset försvinner och det är väl inte något man märker?

2

Sv: Upplåsning

Det är bara prova, det värsta som kan hända är att det inte går.

3

Sv: Upplåsning

Syftade du på om själva upplåsningen är möjlig eller om den kan bli problem vid utnyttjande av ångerrätt?

4

Sv: Upplåsning

låser du upp modemet så kan dom tabetalt för detta vid återlämnandet.

5

Sv: Upplåsning

De kollar inte sånt så det är bara att prova.

6

Sv: Upplåsning

Kan man vara säker på det?

7

Sv: Upplåsning

Det skulle ta för mycket tid att kolla alla modem som kommer tillbaka, det kan ju vara upplåst innan du fick det det är inget som kund ska drabbas av.
Du som kund kanske inte ens märker det, programvaran är ju detsamma osv.
Vad finns det att ta betalt för även om det skulle vara upplåst?

Nä som sagt det är bara skicka tillbaka, att det var upplåst när du fick det är inget som som kund ska drabbas av, speciellt när man inte ens visste om det själv.

8

Sv: Upplåsning

Funkar säkert att låsa upp.

Och det är inget som syns direkt, om de inte kollar aktivt efter det vilket de inte gör.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: Upplåsning

det är tveksamt om dom bryr sig om det,
men enligt det finstilta - operatör T fakturerade för detta tidigare om man gjorde detta på företags abg. modemet upplåst och annan isp provades som funkade bättre, T saker återlämnades inom avtalets tid.
det kom en faktura... på ett mindre belopp "för återställande av modemets programvara och funktion"
efter samtal via tlf var detta specifikt pga att ett av modemen var upplåsta vid återlämnande.
väl spenderade pengar när allt var klart !

10

Sv: Upplåsning

Vilken operatör var det?


Inget att oroa sig för.

11

Sv: Upplåsning

inte tre ivf, dom har varigt schysta på företags sidan.

kontentan är att det bara är att göra det, kan inte bli värre än att det kommer en faktura på något symboliskt belopp.

12

Sv: Upplåsning

Tack för era svar, känns lite tryggare nu.

13

Sv: Upplåsning

Hilmer skrev:

Jag var i kontakt med Tre idag och de ville hemskt gärna få mig att prova på ett 16 Mbit abonnemang i 14 dagar. Man får tydligen med ett E367 och då slog det mig att det även vore kul att testa modemet med annan operatör. Tror ni man kan låsa upp det själv (http://www.mobilabredband.se/unlockhuawei) och sedan i värsta fall lämna tillbaka modemet?

Frågar man Tre så blir svaret givetvis nej... men det borde väl inte bli någon mjukvaruförändring annat än att operatörslåset försvinner och det är väl inte något man märker?

Kolla här så får du se vad jag gjorde. http://www.mobilabredband.se/forum/view … 023#p19023