1

Tråd: 3G modem kopplar ner när man delar ut internetuppkopplingen

Har ett frustrerande problem.

Har provat följa guiderna här i sidan för att skapa nätverk hemma med hjälp av att dela ut 3G uppkopplingen.

har ett Huawei 1550 köpt med comviq kort samt ett Huawei 1750 köpt med Telia kort. Har låst upp dem med hjälp av kodgeneratorn här på sidan. Så långt ok. Har bytt ut kortet i 1750:in till telenor. Också ok så långt.

Så fort jag bockar i internetdelning kopplar modemeländet ner (lampan på modemet börjar blinka istället för att lysa samt inget svar i webläsare) detta händer Oberoende av Telia, comviq eller telenorsimkort...

Har provat mot ad-hoc, med fast lan kabel till zyxel router samt via wlan i samma router.

En provat med vista samt ubuntu samt Mac OS X 10.4.11

Finns det någon spärr någonstans? Känner 3G uppkopplingen ens av att den blir utdelad?

Tänkte slippa skaffa en Dovado då jag kan låta en maskin stå igång. Dessutom inte säker på att dovadon löser problemet eftersom den bör ju dela ut på principiellt samma sätt som dator....

Hjälp...

2

Sv: 3G modem kopplar ner när man delar ut internetuppkopplingen

Kolla om du bockat i att anslutma får kontrollera anslutningen.
Har du valt att dela uppringnigsanslutningen eller vamt att dela wlanet?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: 3G modem kopplar ner när man delar ut internetuppkopplingen

Jag tog bort möjligheterna för nätet att spara ström genom att stänga av enheterna på usbnätverkskortet och på det utdelande nätverkskortet.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/