1

Tråd: Tre-täckning i Norrland. Ska man skippa 7.2 Mbit?

Går i tankarna att skaffa ett Tre-sim-kort för att komplettera upp mitt Telia.

Hur är Tres täckning i södra Norrland? Kusten mellan Sundsvall/Hudiksvall är främst mitt intresse. Ska man skippa 7.2-abb:et och köra 0.384? Det verkar ju ändå inte finnas mycket täckning utanför större tätorter?

//H

2

Sv: Tre-täckning i Norrland. Ska man skippa 7.2 Mbit?

Jag har tyvärr ingen koll på hur det egentligen ser ut med teckningen där men här finns teckningskarta från Tre: http://www.tre.se/templates/Page.aspx?id=172

3

Sv: Tre-täckning i Norrland. Ska man skippa 7.2 Mbit?

Nej, jag vet själv bara att Tele2 är helt oavändbart (trots att deras karta säger att det ska finnas täckning, så jag ger inte mycket för täckningskartor tyvärr) och att Telia brukar vara det enda som gäller där jag brukar vara. :-)

4

Sv: Tre-täckning i Norrland. Ska man skippa 7.2 Mbit?

Kliv in på en Tre butik och kolla hur dom tänker bygga ut.
Sitter utanför Söderhamn vid kusten ett par ggr i månaden och där har dom byggt ut för 3,6.
Dock är även Tre's täckning bristfällig men de bygger ut fortare än de övriga om man exluderar NMT.
Har Telia (som inte går fort)just nu men det går ut i Maj så då blir det Tre helt säkert.
Jag var inne och sa upp abb. hos Telia och personalen på Telias butik i sa rent ut att utbyggnaden går riktigt långsamt.
/J