1

Tråd: Home Automation-Extern Åtkommst av Dovado 4GR m. Telia mobilt bredb ?

Försöker nå min Dovado 4GR Router från "Extern" possition, fungerar "Internt" över Wi-Fi....via min Iphone APP(Dovado Home Automation)
Dovado själva provade att connecta externt, gick ej med Telia men med Tele 2 Direkt.......Dovados råd:  ring o kolla extern åtkommmst m. Telia, med 97% ligger felet hos dem ? Jag kollade med Telia som sa att de tillåter all extern åtkommst....o alla portar skall vara "öppna".......HJÄLP !!!

Mvh. Jens.

2

Sv: Home Automation-Extern Åtkommst av Dovado 4GR m. Telia mobilt bredb ?

Om så säger Telia, installera då nån form av service (telnet/ftp/www/osv...) direkt på datorn tillsammans med ditt USB modem (utan router) och försök koppla upp mot den från externt.

3

Sv: Home Automation-Extern Åtkommst av Dovado 4GR m. Telia mobilt bredb ?

idag tisdag säger Telia att det skall fungera.....men jag har ett problem med anslutning/Ping svarar ej.......när jag försöker ansluta från externt...
Hur ändrar jag detta ?
Enligt Telia idag tis. bör problemet ligga här...?
Port 4430 i Dovado konfig. riktigt (stod att den är reserverad....)

4

Sv: Home Automation-Extern Åtkommst av Dovado 4GR m. Telia mobilt bredb ?

ping svar går att stänga av i dovadon, så kolla detta

5

Sv: Home Automation-Extern Åtkommst av Dovado 4GR m. Telia mobilt bredb ?

So I got an ipad 2 and I really like it, it's my first ipad. I'm in the UK and have Sky TV. There's a sky app that shows the tv listings and if i set something to record, my box will record it. I can also do this from my iphone and it is very useful.

I was thinking about other things people have developed like that blood pressure monitor that interfaces with the ipad.

I would love it if i could control my lights from my ipad, change a setting on my fridge etc for Home Automation.

Reading the rumours that apple are trying to license airplay with video to TV manufacturers, it's seems a logical step to try and create a modified version of this for other devices,i would love to have a Home Theater

What other things do you think the ipad could be used for around the house?