1 Senaste redigerad av driveshaft28 (2011-01-16 14:02:19)

Tråd: Skaffa sim-kort

Som jag nämnt tidigare i en annan tråd, och har kommit fram till ska jag beställa "Mobilt Bredband Kontant utan modem" då jag kan kasta i sim-kortet i ett annat modem.

Så nu när jag skulle beställa sim-kort (om man kallar det sim-kort) så stog det att "Genom att lämna dina personuppgifter ovan, godkänner du att Telenor registrerar uppgifterna i sin kunddatabas. "

Gick in i chatten till telenor, och de menar att sim-korten registreras på dig om du beställer. Men jag ville ju ha kontant just för att slippa registrera mig som ägare för sim-kortet.

Sticker du till maxi kan du ju köpa telias kontanta mobila bredband utan regga dig. Så finns det ett sätt att skaffa ett sim-kort till telenor utan regga det?


*Tänkte kan man åka till en telenor butik och köpa sim-kort utan att registrera?

*Annars, finns det en skillnad på vanligt sim-kort till en vanlig mobiltelefon och sim-kort man får med om man köper "Mobilt Bredband Kontant utan modem"? Tänkte om det inte är en skillnad kan man ju in på blocket och tradera¨å köpa ett random sim-kort.

2

Sv: Skaffa sim-kort

simkort är knutna till tjänsten, och är det som vad du kan göra.

skaffa tele2 istället, ingen reg.

3

Sv: Skaffa sim-kort

Åk till valfri återförsäljare. Köp det över disk. Vägra skriv på nåt. Gjorde jag på Felia. Finns ingen lag som säger att du måste eller likn.

För andra mer avancerade lösningar skicka PM

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

4

Sv: Skaffa sim-kort

Det där med att man registrerar sig är väl bara när man köper över nätet.
åker man till en butik så krävs väl ingen registrering?

5

Sv: Skaffa sim-kort

andy78 skrev:

Det där med att man registrerar sig är väl bara när man köper över nätet.
åker man till en butik så krävs väl ingen registrering?

läs min föregåeende post engång till. Förklara sen varför du behöver svar på din fråga.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

6

Sv: Skaffa sim-kort

Men det är väl bara telenor som inte har några dumma gränser på max typ 5 GiB...


Säljer telenor bara sim kort på deras butiker, eller går det att få tag på något annat ställe/sätt?

7

Sv: Skaffa sim-kort

Telenor har ingen trafikgräns. Övriga har jag ingen större koll på. Jag personligen kör på Kontantkort till vanliga mobiltelefoner dom ggr jag behöver. Där är Halebop bästa val. 9 kr/dygn fritrafik. Men farten är klen.

Gissningsvis måste du besöka en Telenorbutik för att komma åt deras Sim. Alt nån återförsäljare. Googla lite ring dom.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.