1

Tråd: Köpte tele2:s 4g.

Så jag levde mediokert med telias 3g mobila och började kolla på olika 4g lösningar. Sedan såg jag att området där jag bore låg innanför 4g täckningen! Jag ringde tele2 och fick bekräftat att ja...det gjorde jag.
Så jag gick till tele2:s butik i kista och köpte mig genast 4gmodemet och skaffade 4g.

Sedan gick jag hem, installerade modemet och programmet som tillförde i sjävla modemet. Så, jag lyckades få igång 3G pch HSPA+ men varför får jag inte igång 4g?

Jag ligger på 2mbit när jag iaf borde ligga på minst 10? (det ska det fan vara)

Jag började undra om man kanske borde registrera och koppla abbonemanget till sitt "mitt tele2"- konto på deras hemsida men när jag skriver in mitt mobila bredbandsnummer så får jag inte bekräftelsesmset det står att jag SKA få.
(ja, jag har testat stoppa in sim-kortet i min telefon utan resultat).
Tele2 connect, är det ett bra program att ha installerat eller fungerar det erj med 4g?'

Så hjälp mig kära mednördar! Hur ska jag få detta att fungera?

2

Sv: Köpte tele2:s 4g.

ofixad skrev:

Så hjälp mig kära mednördar! Hur ska jag få detta att fungera?

Oj, vilken smickrande bön om hjälp.

Följ de andra trådar, som här: http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=2451

3

Sv: Köpte tele2:s 4g.

Står det att du "ska få" och du inte kan koppla upp dig så låter det som ett provisioneringsproblem i deras system.

På det du beskriver låter det helt enkelt som du har beställt 4g och det har inte lagts om än.


Och det är rätt vanligt att abonnemang och tjänster fastnar ring till dem och säg abonnemanget kan inte ha lagts om ännu eftersom inte kommer ut på 4g nätet.


De måste kunna se nånting eller felsöka lite.

4

Sv: Köpte tele2:s 4g.

vart bor du ?

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

5

Sv: Köpte tele2:s 4g.

Först och främst skulle jag ringa Tele2, det är möjligt dom inte registrerat dig som en 4G nätanvändare hos dom.. Inte ovanligt att det blir fel hos olika operatörer på det planet.

Jag tycker också du borde gå in på modemets iställningar i programmet och endast tillåta den att connecta till 4G

6 Senaste redigerad av ofixad (2011-01-10 15:38:12)

Sv: Köpte tele2:s 4g.

Så, förlåt att det tog sådan tid för mitt nu kommande svar!
Jag bor i sundbyberg, esplanaden. jag är innanför det röda området. Jag kan gå med på att jag i värsta fall skulle ha SVAG 4g täckning men nu har jag ingen alls! Jag har gått in via modemets inställningar och försökt koppla upp till endast 4G. men den hittar INGET 4g nät ens.
Jag har ringt tele2 säkert 10 gånger och får aldrig något bra svar.
"testa igen imorgon" etc etc

Jag har dock inte ringt o frågat om dom lagt upp 4g till mig.

Sök på Esplanaden 18 i sundbyberg så får ni sa att jag inte inbillar mig att jag ska ha 4g!

Sundbyberg (inte emmaboda)

7

Sv: Köpte tele2:s 4g.

täckningen avser utomhus har jag för mig, sedan kan det vara täckning på andrasidan huset då 4g tar sig igenom vägg sämre.

åk till stureplan och prova att 4g funkar för dig alls.

8

Sv: Köpte tele2:s 4g.

det är  täckning enligt kartan  men det är nära  där det är luckor  i sundbyberg också

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair