26

Sv: Ny programvara

Vart har det sitt kontor egentligen, företaget verkar vara lite haigh chapparall..

27

Sv: Ny programvara

jnse skrev:

Det låter ju bra det.
Återstår bara å se sen så att jag slapp bindningstiden och allt annat.

Köpte samtidigt en extern antenn till husvagnen, fåse hur pass mycket bättre mottagning man får sen med den.

Samma här.
Har ett gammal KraftpaketPlus där bindningstiden har löpt ut.
Hoppas kunna använda bindningstiden för att "betala" för D-35 ersättaren som påstås vara bara några månader bort.
Frågade om denna nu, med det var en ny D-35'a som gällde, ersättaren kunde inte levereras nu!

Dvs teckna om med ny bindnings tid då och samtidigt sänka månadskostnaden  med 100kr och med lite tur även få den nya avtalet med frimånader smile

Så jag hoppas verkligen att detta byte inte ger mig en ny bindningstids period!

28

Sv: Ny programvara

Info skrev:

Så jag hoppas verkligen att detta byte inte ger mig en ny bindningstids period!

Du frågade inte om du åker på ny bindningstid?

Ragnar Kämpe, som ringde upp mig, sa att han skulle fixa bort bindningstiden (jag hade ju tidigare ringt kundtjänst som sa att det enda dom kunde göra var att skicka ett nytt modem gratis, om jag tog ny bindningstid i 24 månader).

Och som med alla företag som lovar saker, så blir det spännande att se om det blir så, eller om någon lyckats krångla till nåt där.

Han var iaf en trevlig typ att prata med smile

29

Sv: Ny programvara

jnse skrev:
Info skrev:

Så jag hoppas verkligen att detta byte inte ger mig en ny bindningstids period!

Du frågade inte om du åker på ny bindningstid?

NEJ.

Han aldrig så långt då de redan på mitt första mail till kundtjänst godkände bytet utan några kontroll frågor.
Har inte pratat med dem över huvud taget.
Blev förvånad över det snabba beslutet.

PS. Men om de har D-35'or på hyllan och dessa blir osäljbara om bara några månader... roll DS.

30

Sv: Ny programvara

Ragnar Kämpe står som head of product management så han bör ha koll.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

31

Sv: Ny programvara

Idag kom nya D-35'an.
Den funkar då fint :-)

Men ingen returlapp i paketet, får väl kontakta Ragnar, eller vänta på mailet han skulle skicka.

Husvagnsantennen kom också samtidigt, men inge faktura el liknande, så jag gissar att den hamnar på samma räkning som räkningen för abonnemanget?
(Nån som vet?)
Dom glömde skicka med adapter som passar till D35, så jag får vänta nån dag på den innan jag kan testa.

32

Sv: Ny programvara

Adaptern ska förmodligen vara en FME till TNC kontakt. Bör finnas på Dialectbutik eller Kjell & Co, annars på Elfa.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

33

Sv: Ny programvara

Ok.
Jo finns säkert där, men dom skulle skicka en, så slipper jag leta i nån affär :-)

34 Senaste redigerad av Info (2011-02-18 17:17:24)

Sv: Ny programvara

Erhöll Min ersättare i dag.
Fungerade utmärkt.

Men som vanligt så finns det alltid några men när det gäller kommunikation med Net1.
Första paketet tappade de bort.
Då Jag kontaktade dem och frågade så kunde de inte hitta kollinumret för att genomföra en spårning av var den hade hamnat utan skickade ytterligare en ny D35'a...

Då de redan hade skickat en så sa de att enda möjligheten att kunna skicka ytterligare en ny var att de måste teckna ett nytt abonnemang för Mig!
Detta trots att Jag aldrig hade fått det första paketet!

Hoppas att Jag klarade av detta utan att få en ny bindningstid period!
De lovade att jag inte skulle få någon ny bindningstid.

Men detta är ett löfte de givit mig även efter haveriet i somras, med då de kontrollerade detta nu så var mitt abonnemang försett med 24 månaders bindningstid trots allt!
De lovade att ta bort denna då jag har kvar mail bekräftelsen från i somras.

Jag behöver ha abonnemanget bindnings fritt för att kunna nyteckna vid bytet till Rev-B, då slipper jag betala för den nya hårdvaran.

Detta är andra gången Jag tvingats teckna om abonnemanget för att deras kund system inte fungerat!

Vid andra försöker kom paketet fram men denna gång saknades retur etiketten.
Kontaktade dem i dag, nu skall de skicka ett brev men en ny returetikett, få se om detta kommer farm.

35

Sv: Ny programvara

jnse skrev:

Ok.
Jo finns säkert där, men dom skulle skicka en, så slipper jag leta i nån affär :-)

Idag kom adaptern, fastän dom sa att jag skulle haft den förra fredan (ringde dom på tisdag förra veckan, nu är det fredag veckan efter)... hmm

Måste ringa kundtjänst någon dag för att kolla så jag inte har fått någon bindningstid på mitt abonnemang nu..

36

Sv: Ny programvara

Kan tillägga att om man har ändrat D35:ans lan-ip ifrån 192.168.0.1 så fungerar inte "ethernet" uppdateringen.
Bara att ställa tillbaka så hittar den modemet igen.

NET1, det hade varit bättre om programvaran läst av modemets lan-ip vid usb uppdateringen för att sedan använda det i nästa steg!