1

Tråd: "Bästa" dashboard till E220

Jag har märkt att min Tele2 uppkoppling ofta har varit nere när jag kommer tillbaka till datorn efter att ha varit borta en stund. Började kolla i Tele2 Mobile Connect efter återuppringningsegenskaper men hittade ingenting! Jag ska låta det vara osagt om Tele2 inte är lika stabilt som Tre eller om det helt enkelt beror på att Tele2's dashboard inte har möjlighet till automatisk återuppringning.

I vilket fall så är det sjukt irriterande att Tele2 Mobile Connect inte har automatiskt återuppringning. Känns som en ganska grundläggande funktion. Så jag undrar helt sonika vilken annan dashboard som är bäst eller rättare sagt är mest avancerad/har flest alternativ?

Och appropå samma ämne så har jag efter att ha låst upp tremodemet flashat det med firmware och dashboard som fanns på Tele2's websida. Kan jag välja att bara flasha ny dashboard eller hör firmware'n och dashboarden ihop så att säga?

/MmmMagnus

2

Sv: "Bästa" dashboard till E220

Ok, jag svarar på min egen fråga. Det gick alldeles utmärkt att bara flasha dashboarden som jag hittade på Huawei's websida.

Däremot var det helt onödigt eftersom Mobile Connect och Tele2 Mobile Connect är exakt samma program. Endka skillnaderna är att dom har lite olika loggor/ikoner.

Jag får utforska vidare vilket dashboard som har grundläggande funktioner som automatisk återuppringning etc.

/MmmMagnus

3

Sv: "Bästa" dashboard till E220

"Stora" skillnaden förutom loggan är att de har APN adressen inknackad från start.
Annars same same, bara TRE som skall köra med deras flashbaserade 3Connect. Men annars finns det två olika mjukvaror Mobile Connect och Mobile Partner.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: "Bästa" dashboard till E220

Tjena
Har du länken till dashboarden ?
Jag har letat men inte hittat den på Huawei's sida.

MmmMagnus skrev:

Ok, jag svarar på min egen fråga. Det gick alldeles utmärkt att bara flasha dashboarden som jag hittade på Huawei's websida.

Däremot var det helt onödigt eftersom Mobile Connect och Tele2 Mobile Connect är exakt samma program. Endka skillnaderna är att dom har lite olika loggor/ikoner.

Jag får utforska vidare vilket dashboard som har grundläggande funktioner som automatisk återuppringning etc.

/MmmMagnus