1

Tråd: port fwd

Hej,

Router: 4GR
Firmware: 4.3.3
Har UPNP enabled.

Jag har lagt in lite port fwd till mitt NAS, bla port 21, 22, 443 samt 80. Bootar om 4Gr:en Testar portarna och får status att de är öppna. Allt frid och fröjd...en stund, ca 15-20 min. Sen lägger det av. Testar portarna igen och då rapporteras de som stängda...
Plockar bort portarna från konfigen, bootar om 4GR, lägger till dem igen, bootar om...samma visa. Skumt.

Någon mer med liknande problem?

/DEGE

2

Sv: port fwd

DEGE, använder du WLAN på 4GR? Det kan få 4GR att bete sig instabilt. Det finns en del andra trådar i detta ämne.

3

Sv: port fwd

Stämmer bra att jag nyttjar WLAN. Får det inte att funka öht längre.
Instabilt var än tämligen korrekt beskrivning. Känns lite trist faktiskt.
Kanske någon i dovadogänget kan tala om ifall det finns någon lösning i sikte? Annars får nog denna en enkel biljett åter till Kjell & Co....

/DEGE

4

Sv: port fwd

Om det är Dovados teknisk support personal du kräver svar ifrån, då ber jag dig att kontakta oss genom vår support formulär: http://www.dovado.com/SupportForm.html

Tack

5

Sv: port fwd

Sam,

Det verkar som om fler har samma bekymmer på forumet, vore det inte bättre att få ett svar här så alla kan ta del av lösningen/progressen istället?
Det kanske löser sig i release 5 av FW tex?

/DEGE

6

Sv: port fwd

Det vet vi ingenting om. Du skriver om port-forwarding problem med NAS. Det är därför vi behöver just alla detaljer först.