1

Tråd: Angående problem med de nya anlutningsprogrammet med E270.

Hej. Skriver inte för jagg jag har stora problemmed detta utan mera för att de fins problem å funderingar kring de.
Så va är nu funderingen jag har. Jo..
Är som så som säkert många känner till, programmet 3connect är ju inte alltid fungerande å frid å fröjd utan ibland så blir de rörigt för de å man får upp texter om att de ej går att ansluta fast man har mycket god signal osv. Å grunden till detta är offta att man redan är ansluten fat programmet är ovetande om detta. Detta kan man bland annat lätt se i nätverksanolutningar i windows, att de står anluten där å de fungerar kanon fasten de står ej ansluten i 3connet. Med andra ord så har 3connect inte särskilt stor koll på hur det igentligen ligger till. När man då förstått dett dett å inser själv hur de ligger till så börjar man ju prova lite å inser snabbt att de går attt ansluta lätt genom att bara köra högermus på anlutningen under näteverksanslutningar å bara välja connekt/anslut å de varkar ju fungera kanon ända tills man nu skall göra detta efter en omstartart å de ej går å de listar man ju ut snabbt att de beror på att man aldrig blir frågad om lösenord. Tog då och aktiverader något under egenskaper>alternativ på 3g-snlutningen å kryssade där i "Fråga efter namn, lösenord, certifikat, etc." och de resulterade i en inloggningsluta när man valde anslut, men där krävs inte bara lösen utan även användarnamn å den verkar mer eller mindre skita i va man skriver för lösen det funkar rentav ändå.

Så då är frågan om de går att lösa på något vis så man kan slippa 3connect helt å använda sig av enbart windows funktion men lösa lösenordet på vettigt vis så de alltid går att anslua.
Anledningen till varför är bland annat att 3connect har dålig koll på om jag är anluten eller inte i visar fel då och även att windows standard-grej har funtion för automatisk åveruppkoppling på bara en sek å även kan se till att den kopplar upp automatiskt när man vill surfa. Det är något ja saknar i 3connect. För va jag har fattat de som så gillar ju 3 att koppla ner en när man är för inaktiv å de är ganka störande.

Går de ej lösa med standardsgrejjen i windows så ge gära förslag på något annant anslutningsprogram som kan lösa återuppkoppling å löser inloggningslösen och gärna kan komma ihåg de med så man slipper skiva in de var gång.

Hoppas ni har lite förslag. Vore jettefint.

2

Sv: Angående problem med de nya anlutningsprogrammet med E270.

Du det var inte lite och ihoppbakad text.

Stäng av autostarten i XP så den inte drar igång 3connect auto.
Sen så de där med lösen är nog bara att du har aktiverat den "funktionen" på samma vis som man kunde göra med uppringt modem.
Skulle ta bort anslutningen och starta 3connect en gång så den skapar anslutningen igen.

Så ta bort anslutningen, och starta 3connect en gång och anslut så den skapar ny anslutninge.
Sen kan du stnga av autostarten i XP.

Och så bara göra en genväg till anslutningen på skrivbordet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Angående problem med de nya anlutningsprogrammet med E270.

Mmm. SOm jag skrev tidigare så va de inget problem. Utan mera en tanke. Vet att de bara är att ta bort anlutningen osv. Men dedära med att aktivera lösen som på uppringt modem funkar nog sämre tror jag. Ialalfall de jag komigt fram till. Dock ej provat när lösen saknas helt från början. Bara när den fårr lösen via 3connect å jag sedan provat skriva in fel men utan reaktion.