1

Tråd: hänger sig hela tiden, redial funkar inte. hjälp!

Tja!
Jag har tre's mobila bredband, 7.2 mbit, med Huawei E220 modem.
Jag har problem med torrent framför allt, saken är den att det kopplar ner, eller snarare "hänger" sig för det såtr ju att den fortfarande är ansluten. jag har provat redial programmet men det verkar inte funka, man kan se i loggen att det redialar hela tiden men inget händer. läste att modem ska heta 3USBModem, men mitt heter som standard 1.3G i nätverksinställningar. när jag döper om det gör det ingen större skillnad. När jag försöker döpa om det och sedan starta om anslutningen manuellt så skapar den en ny 1.3G anslutning i network connections. Vad ska jag göra för att få det o funka? har nyligen fått modemet så jag antar att allt är up to date. i uTorrent står globala på 40, per torrent 20, och max torrents 4.

btw, jag har bytt så det är usb kabeln med dubbla usb kontakter, men verkar inte hjälpa det heller.

är det 3connect som är skitprogram? finns det bättre alternativ?

jag är tacksam för all hjälp!

2

Sv: hänger sig hela tiden, redial funkar inte. hjälp!

Jag skulle råda dig att dra ner globala anslutningar mer.
Och sedan testa dig fram att höja.

Jag har tidigar kört med 20-25.
Men använder man en privat tracker så brukar man inte behöva mer en ett fåtal för att maxa sin lina.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: hänger sig hela tiden, redial funkar inte. hjälp!

tack för tipset! jag drog ner ännu mer på linan, nere på 35 nu. utorrent har stått på hela natten nu, utan problem. redial verkar tydligen funka också, även den tar ett par försök på sig innan anslutningen kommer igång igen.

man är nöjd bara att man slipper babysitta uppkopplingen, då får det gärna gå en gnutta långsammare för min del, bara det sköter sig själv.

4

Sv: hänger sig hela tiden, redial funkar inte. hjälp!

Hur fick du redial att funka? Mitt försöker och försöker men kopplar aldrig nånsin upp igen.

5

Sv: hänger sig hela tiden, redial funkar inte. hjälp!

jag vet inte, det bara funkade. torrent var i full gång när jag vaknade liksom... vet inte varför, men det verkar som det kan ta god tid på sig att få uppringningen o funka eller nåt..hittills har det gjort vad det ska..
men jag har en riktigt lång logg kan jag ju säga..hehe.

vore ju trevligt men en ny version av redial som funkar ännu bättre o kvickare, om det kommer.

6

Sv: hänger sig hela tiden, redial funkar inte. hjälp!

Har samma problem med att den föröker ringa  många ggr innan man får uppkoppling, tror det beror på att den är för snabb att ringa upp mellan försöken, skulle nog va lite längre paus mellan försöken typ 5-10 sekunder, vore roligt om nån som kan programera kunde lägga in en sådan paus i programmet och se om det funkar bättre,,,

7

Sv: hänger sig hela tiden, redial funkar inte. hjälp!

absolut, en vidare utveckling av programmet med fler funktioner och möjligheter till inställningar vore ju asgrymt!

hade man själv kunnat programmera hade man lätt varitpå och hjälp till att utveckla redial programmet, men jag hoppas att det finn de som kan programmera som backar upp och vidareutvecklar redial.

8

Sv: hänger sig hela tiden, redial funkar inte. hjälp!

jag har märkt att om jag kör sladden med 3 huven på (1 til modemet 2 till usb´n) så funkar det bättre
annars så uppgrader modemet till 3´s senaste program vara, där har du autoconnect funktion, hade samma problem som du och det löste sig helt efter uppgraderingen, Om du inte vil upgradera kör den andra sladden.

.... Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ...