1 Senaste redigerad av Lindström (2010-11-17 18:30:06)

Tråd: En fundering kring minneskort i USB modem - Anv. som USB minne ?

Hej...

Jag sitter med ett USB modem, Huawei E1550. Och kan läsa på baksidan utav kartongen ( hämtde ut modemet idag, Onsdag ) att man kan använda, eller att man kan lägga in ett minneskort, ett Micro SD upp till 8GB i själva modemet.

Det första som slår en, det är att man ska kunna andänva modemet som ett USB minne. Eller är jag helt ute och cyklar ? Det lär ju vara det som är själva funktionen bakom minneskortet i modemet. Eller är det någon annan som vet mer grundläggande orsaken till det hela ? Jag blev rätt så nyfiken.

Är det sen någon som har provat, testat att använda ( om det nu är så som jag tänker ) USB modmet som USB minne, hur det funkar i praktiken ? Eller man ska kanske använad modemet för just som modem, och ingenting annat ?

Har väl själv inte tänkt, om det nu är tanken bakom det hela, att använda mig utav modemet som något USB minne. Utan tänkt använda mig utav det som det USB modem som det är, och ingenting annat. Utan jag blev bara nyfiken kring det hela.

EDIT: Det grejade sig endå. Jag snackade med supporten på Telenor, och det ska visst gå hur bra som hellst att använda modemet som ett USB minne om man ville det. Så det var det jag ville veta.

2

Sv: En fundering kring minneskort i USB modem - Anv. som USB minne ?

funkar bra på egen dator  men dåligt om du ska flytta det mellan datorer då dongeln installerar 3G surfdelen ihop med usb minnet.
kan skapa problem om det tex redan finns andra 3G installerat tex

bara en tanke wink