1

Tråd: Min dator vägrar installera modemet

Hej.
Försöker ansluta Huawei E1750 på min gamla stationära dator, (>5 år) men får meddelande att USB-enhet kunde inte installeras korrekt.
Jag ser heller inte enheten i utforskaren.
Jag kör Windows XP.

Modemet verkar installera korrekt på en nyare laptop med Windows XP, så modemet verkar funka.

Kan problemet bero på att modemet kräver USB 2.0 och min stationära dator bara har USB 1.0?
Hur kan jag kolla om min dator stödjer USB 1.0 eller 2.0?

hmm

2

Sv: Min dator vägrar installera modemet

Jag har en ny DELL LATITUDE E5500 som jag inte får in varken E1750 eller E1820s drivrutiner i, jag har testat både under W7 och XP med samma problem.
Datorn hänger sig vid installation av drivrutinerna, jag har testat alla möjliga olika "genvägar" och inget hjälper, det verkar vara något problem hårdvarumässigt.

3

Sv: Min dator vägrar installera modemet

du borde få upp dongeln som usb hårddisk, och se filerna som det installeras från.
funkar detta?

4

Sv: Min dator vägrar installera modemet

tuppen skrev:

Hur kan jag kolla om min dator stödjer USB 1.0 eller 2.0?
hmm

Läs här: http://www.usbman.com/Guides/checking_for_usb_2.htm

5

Sv: Min dator vägrar installera modemet

@G-man.
Nej, jag får inte upp dongeln som USB hårddisk.

6

Sv: Min dator vägrar installera modemet

då är det dator/os relaterat problem.
det går att stänga av 'auto' på nyanslutna enheter, men då funkar inga andra heller.
tex funkar andra usb stickor-minnen osv

sedan kan det vara så att visa usb portar 'inte funkar av olika anledningar' så prova i andra portar innan du gör något annat, antar du gjort detta så.
tex kan vissa andra usb enheter behöva kopplas bort innan dongeln funkar.

7

Sv: Min dator vägrar installera modemet

Hej,
Hade samma problem, det visade sig att mottagningssignalen var för låg.
Anslöt via en USB sladd så att jag kunde flytta modemet för att få bättre signal, sen gick det bra.