26

Sv: Undrar om de har begränsat mig..

Vilket äkta telecombullshit

27

Sv: Undrar om de har begränsat mig..

Ja, lite så.

Undrar hur nära man måste vara för att få mer än 10% av "upp till"-hastigheten.
Bör jag klättra upp i masten?

Jag antar att masten har flera antenner. Om felet sitter i antennen.. då kanske jag får kontakt med en annan antenn och så får jag bra hastighet igen.. wink

28 Senaste redigerad av Niklas (2010-11-16 17:49:54)

Sv: Undrar om de har begränsat mig..

Fick ett samtal från Tele2 nu.

Användandet på masten har dubblats och eftersom att jag har 4km till masten så blir jag drabbad på det här sättet. När det är många på masten så sjunker hastigheten för alla som bor längre bort. Han reagerade på när jag sa att jag hade 81dbm och han sa att det är otroligt och han visste inte hur det gick till. Jag försökte få det förklarat för mig varför min hastighet var så låg trots att jag har så pass bra mottagning men han hade inte helt koll på det.. något om avståndet som signalen får färdas.. Så, det tolkar jag som att alla med mobilt bredband fullständigt kan skita i vad mottagningsprocenten visar, de verkar ju mao vara totalt oberoende av vilken hastighet man får.. nja, jag vet inte om jag köper det.

Jag undrade ju förstås om folk tankade dygnet runt eftersom att jag får 1.43Mbit jämt och ja, så kunde det tydligen vara....

Nåja.. jag kan ju inte göra så mycket mer. Jag får spara pengar till riktantenn och annat skit så att jag ta in den andra masten och så får man väl köra på den tills den masten också blir överbelastad. Betalar inte för 10% av 16Mbit.

29

Sv: Undrar om de har begränsat mig..

Jag kommer inte längre iaf.
Trafiken på masten har fördubblats enligt Tele2 men det känns som att det är bullchit. Samma hastighet idag som när jag började bråka om detta. 1.42 - 1.43Mbit. Vad som hände på natten när min hastighet plötsligt gick från 5Mbit ner till 1.43 kan (troligen vill) ingen svara på.. nej. Tele2 kommer jag aldrig mer att välja i första hand. Bered er på att bli begränsade när som helst utan någon speciellt bra förklaring..

30

Sv: Undrar om de har begränsat mig..

trist är också att om ingen använder masten så går det skitsnabbt, men hur ofta händer det att man är ensam.....

300 kb/s max på dagarna, på natten vid 2.00 så 1 MB/s

31

Sv: Undrar om de har begränsat mig..

Jag har mina 1.43Mbit oavsett när jag testar. wink

32

Sv: Undrar om de har begränsat mig..

Jag hade samma problem förra,vintern. Pratade med supporten ,dom felsökte masten inget fel sa dom,fel på din utrustning jag testade tre datorer ingen skillnad alls,fick nytt
simkort likadant,lånade ett nytt modem på Expert samma sak.. Blev förbannad skrev till
Tele2 nu säger jag upp samtliga mina abonnemang har fyra stycken,dagen efter var det samma hastighet som innan problemen började.
cool

33

Sv: Undrar om de har begränsat mig..

Där ser man.