1

Tråd: får inte routern att fungera

hej har köpt en dovado 3gn men jag får den inte att fungera datan hittar routern men man kan inte gå ut på sidan som man ska konfigurera rutern på . jag har gjort den man ska men  det funkar ändå inte  . är inte så duktig på nätverk .

2

Sv: får inte routern att fungera

du kan inte hitta routerns webbsida, är det detta dumenar?
standard är det 192.168.0.1

ansluter du via wifi ellar lan sladd kopplad mot lan uttagen, dvs ej wan?

3

Sv: får inte routern att fungera

har samma problem...   försökt återställa den med men med samma resultat.. denna är ungefär 2 månader kvar..  värdelöst att den kan krongla på detta viset redan..

resett är väl knappen inne i typ 8 sekunder?

4

Sv: får inte routern att fungera

Har du ställt in apn?

5

Sv: får inte routern att fungera

Jag har idag fått mitt mobila bredband från TELE2 och 3GN router.
Jag har försökt få kontakt med routern genom att ange 192.168.0.1 i IE men når den inte när jag använder nätverkskabel. Jag har testat med en trådlös usb-adapter och får då kontakt med routern men kan fortfarande inte komma åt den med IE. Med min telefon så får jag kontakt med den. Vad ska jag testa??

6

Sv: får inte routern att fungera

modemet är Huawei E367. När jag kommer åt den via telefonen så kommer man till inställningssidan men det ska man väl göra via datorn också??

7

Sv: får inte routern att fungera

TFS skrev:

modemet är Huawei E367. När jag kommer åt den via telefonen så kommer man till inställningssidan men det ska man väl göra via datorn också??

Har du startat om datorn efter att du anslöt den till routern?

8

Sv: får inte routern att fungera

Svar Ja och jag har kollat om jag har en fast ipadress men den tilldelas automatiskt.

9

Sv: får inte routern att fungera

Kan det ha något med firmware att göra??

10

Sv: får inte routern att fungera

TFS skrev:

Svar Ja och jag har kollat om jag har en fast ipadress men den tilldelas automatiskt.

Vilken IP-adress får du?
Prova att surfa till samma IP-adress som du får fast byt ut de sista siffrorna (efter punkten) till 1.

Eller öppna ett kommandofönster och skriv:
ipconfig /all
Leta efter en rad med DHCP server och prova att surfa till den IP-adress som står där.

11

Sv: får inte routern att fungera

Jag har kollat det men det fungerar inte fastän jag skriver 192.168.1.1 som det står på DHCP servern. När jag kör och inte kommer fram testade jag att trycka på felsökning och fick då detta meddelande av Nätverksdiagnostik i Windows.
Webbproxy är online för tillfället men svarar inte på anslutningsförsök. Betyder vanligtvis att det är en brandvägg någonstans mellan de två datorerna som blockerar 3128. Windowsbrandväggen på den här datorn har konfigurerats för att tillåta anslutningen. Kan ev. vara en fjärrbrandvägg.
*Om jag har tillgång till brandväggen kan jag konfigurera den.
*Verifiera den aktuella proxyserverkonfigurationen
Kan det vara detta som påverkar??