1 Senaste redigerad av Samir (2010-10-12 19:05:47)

Tråd: Så surfar småföretagarna

"Nästan var tredje småföretagare som i dag har ett mobilt bredband har sagt upp sin fasta internetuppkoppling för att övergå till att enbart surfa mobilt i jobbet. Det innebär att cirka 60 000 småföretagare bytt ut ett fast bredband mot ett mobilt."

"Undersökningen visar även att intresset för 4G är stort bland företagen och att många tror att de i framtiden helt kommer att ersätta sin fasta uppkoppling med ett mobilt bredband."

http://business.idg.se/2.13191/1.344739

Hur tycker ni?

Få höra!

2

Sv: Så surfar småföretagarna

Jag tycker folk är knäppa om dom byter bort fast tele och bredband mot mobilt, det skulle aldrig jag göra men jag har inget annat val eftersom telia tagit bort ledningen.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

3

Sv: Så surfar småföretagarna

Beror på vad det är för företag också.
Tänk några mindre VVS eller Bygg nissar, de har ingen affärsnytta av just en fast koppling. Då de inte har någon betydelse om de går i 50Mbit eller 5, eller om pingtiden är 250 eller 10.

Vet själv företag som enbart har mbbb som koppling, funkar lika bra för dem då de inte sitter 24/7 och har nätet som en kritisk punkt, utan behöver logga in och betala räkningar eller skicka fatkuror eller komma åt skatteverket och då brukar mbbb koppling duga lika fint, samt att de kan ta med sig sin bärbara ut till kund och lösa mycket där.

Men sen nu när mbbb blivit så poppis så är de många på företagen som "kräver" att de skall få en sådan koppling också, till sin bärbara maskin. Där jag jobbar har vi ett antal mbbb kopplingar fast vi inte har någon direkt affärs nytta med det utan de är just för att erbjuda de anställde möjlighet att jobba på distans.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4 Senaste redigerad av A-Man (2010-10-13 11:17:02)

Sv: Så surfar småföretagarna

Förstår att företagen gör detta, då arbetsplatsen blir mobil och man dessutom sparar kostnader.

Största anledning till att företag har kvar fast telefoni är främst till faxen.

Jobbar man mycket med fax så är det lättare att bara stoppa in pappret än att scanna...
de flesta gör mobilt enbart för telefoni.

Sedan finns det en vis pocent som fortfarande har rädlsa för ny teknik och lever kvar hos telia då de har en falsk trygghet i fast telefoni, att den skulle vara säkrare enabrt för att den går via en tråd.