1

Tråd: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

Hej,

mitt modem svänger ständigt mellan UMTS (mörkblå lampa på modemet) till HSDPA (ljusblå lampa på modemet). Detta gör så att min uppkoppling låser sig ständigt. Enda lösningen på problemet är för mig att trycka Disconnecto och sedan koppla upp mig igen. Någon som har någon lösning på hur man hindrar modemet att ständigt byta källa?

Förresten, någon som har bra koll på vad man BÖR få för snitthastighet i Göteborgsområdet (centrala)? Kör vista. Tack på förhand.

2

Sv: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

Tycker du skall testa mjukvaran som vi har här på forumet som kopplar upp modemet auto igen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

Grejen är att jag inte blir "Disconnect" utan modemet bara flippar över från HSDPA till UMTS, men jag kan ta och testa mjukvaran. Vad heter den och var finner jag den?

4

Sv: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

Här finnder du det.
http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=195

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

Det verkar som om modemet går ner i UMTS när det inte skickas data. Jag undrade över varför mitt modem växlade men antar att det ska vara så.

6

Sv: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

Precis när modemet idlar så går det ner i umts hastighet då det inte behöver nått mer.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

har börjat tanka torrents i 50kB/s varje gång jag är ansluten till internet. På så sätt blir det inget stiltje och modemet lyser grönt hela tiden smile
Om jag höjer nedladdningsgränsen, till låt säga 250 kB/s ja då vill det koppla ner för mig. Så det är en balansgång

8

Sv: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

Tycker det suger att man ska behöva strypa modemet till en hastighet på 50kbps.. Jag tankade nyss i nästan 400kbps, det la faktiskt inte av.. Satt bara och väntade på att få reconnecta!

Finns det inget program så den reconnectar av sig självt?

9

Sv: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

Du skall inte behöva begränsa hastihgeten i sig utan hur många anslutningarn den gör.
Ställ in den på 20st eller liknande.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

10

Sv: Modemet (E220) svänger mellan UMTS och HSDPA

jag har märkt att om jag kör sladden med 3 huven på (1 til modemet 2 till usb´n) så funkar det bättre
annars så uppgrader modemet till 3´s senaste program vara, där har du autoconnect funktion, hade samma problem som du och det löste sig helt efter uppgraderingen, Om du inte vil upgradera kör den andra sladden.

.... Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ...