1

Tråd: Besviken på net1 (support)

Jag ska meddela en något förkortad historia om net1
Jag tecknade avtal med net1 i juni 09 och det har fungerat perfekt till januari i år då det började trilskas med att av och till inte ge mig någon ip-adress.
Detta har nu blivit värre och värre så nu fungerar det någon dag per vecka
Jag kontaktade supporten i våras via mail som föreslog uppdatering av d35:an.
Detta har jag gjort men ingen förbättring, sedan köpte jag en riktantenn på supports inrådan hjälpte inte heller dessutom ville dom att jag skulle ringa i stället för att maila(för snabbare hantering)
Sista samtalet fick mig att tappa tron på dettaföretag, för nu sa nippertippan i  support att även om jag troligen har fel på modemet/routern så kan dom inget göra för att garantin gått ut !!!!!!
Så blir kunderna behandlade av net1
Nä tack Net1 er vill jag inte ha att göra med

2

Sv: Besviken på net1 (support)

Föreslår att Du provar detta.
http://www.fairshopping.se/searchlist.a … tegoryid=1

Med den främre kundtjänsten hos Net1 kommer Du aldrig att ha någon framgång.

3 Senaste redigerad av keja01 (2010-09-11 11:39:26)

Sv: Besviken på net1 (support)

Garantitiden på modemen är ett år från tillverkaren och det har ju inte fungerat mer än ett halvår i det här fallet. Det gäller att få kundtjänsten att förstå att det är ett gammalt fel. Det kostar inte Net1 någonting att byta ett modem med tillverkaren under garantitiden.

4

Sv: Besviken på net1 (support)

Efter att haft korrespondans med net1 hela vägen upp till ledningen fick jag nu äntligen en ny router, och nu fungerar det klockrent igen
Så tack till er på net1 som förstod problemet