1

Tråd: edimax 3g router

Behöver hjälp!
har skaffat en edimax 3g-6200n router, för jag tänkte att både jag å brorsan kunde va på internet samtididgt, men när man sätter i skivan å gör som det står, så står det check internet connections när man ska prova ansluta till internet...och man kommer inte vidare, hur ska jag göra? nån som vet?

2 Senaste redigerad av jerjo2 (2010-09-07 12:45:55)

Sv: edimax 3g router

Du får nog skriva lite mera om du skall få svar, t ex vilket modem du använder, hur indikeringarna ser ut på router resp modem mm.

Ett annat sätt kan ju vara att,  istället för att använda snabba konfigurationen via CD, gå in i routern och göra inställningarna manuellt?!

EDIT: Hittade lista med kompatibla modem för firmware v 2.12 : http://www.edimax.com/3g/3G-6200n_Compa … _V2.12.pdf - vilken firmware har du?

Har själv ingen erfarenhet av just Edimax router, endast Huawei D100. För Huawei D100 finns inget genväg via CD utan här är det "hårt" arbete som gäller.

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

3 Senaste redigerad av colamage (2010-09-07 15:57:40)

Sv: edimax 3g router

Har du fyllt i rätt operatör osv?
Har själv en 6200n och har uppgraderat till senaste firmware just igår, och jag tror faktiskt att den blivit stabilare då den ibland kopplade ner modemet och inte kopplade upp igen vilket gjorde att man fick starta om den.