1

Tråd: Kraftiga upp å ner hastigheter

Är de vanligt att hastigheten åker upp å ner kraftigt hela tiden ?
ena sekunden är de 500kb/sec andra sekunden är de 15kb/sec...

Fick från dialect västerås prova tele2:s large över helgen innan jag bestämmer mig..

fick dock bara E1750 modem "7,2mbit"....Dom säljer annars ett som stödjer 16Mb...Ska enligt tele2:s täkningskarta vara 10Mbit där jag bor...


kör tele2 med publik ip från början ? Något jag måste ha...Telenor vill ju ha 50:- extra för de...

Att tillägga: kommer aldrig över 350kbit med telenor... så kommer jag upp i 300-500 med tele2 byter jag... smile

Dovado umr, E1750 med telenor,iphone3gs16, å massa andra saker... yikes

2

Sv: Kraftiga upp å ner hastigheter

du blir nog nöjd med T2 som det låter, funkat ok för mig.
exkluderat deras smtp strul fnv...

3

Sv: Kraftiga upp å ner hastigheter

Mitt pendlar mellan 500 och 700KB/s när jag laddar ner något.

Senast nerladdningen på 580MB gav "Downloaded in 17 minutes 9 seconds at an average of 580.35 KB/s".

Jag bor i skogen. Har ett E1820 som stödjer högre hastigheter. Får dock samma om jag testar med ett 7,2Mbit-modem.

4

Sv: Kraftiga upp å ner hastigheter

Niklas skrev:

Jag bor i skogen. Har ett E1820 som stödjer högre hastigheter. Får dock samma om jag testar med ett 7,2Mbit-modem.

Operatörer utrustar inte områden där en investering för extra kapacitet kommer inte betala av sig pga för få abbonenter. 500KB/s är 4Mbps, och det är tillräckligt bra om man tittar på snitthastigheter. Det är jättebra att de flesta slöa basstationer är 7.2Mbps, och inte 3.6Mbps som i 2008-2009. Det kostar ett multum att uppgradera en basstation. Vi har bland det billigaste mobiltbredbands tillgång till Internet i världen tack vare att operatörer optimerar hur de investerar i sina nät. Titta i resten av Europa eller bortom, där hastighet är aldrig nämnd, men man betalar 300kr per nedladdad gigabyte.

5 Senaste redigerad av Niklas (2010-08-18 20:52:43)

Sv: Kraftiga upp å ner hastigheter

Samir skrev:
Niklas skrev:

Jag bor i skogen. Har ett E1820 som stödjer högre hastigheter. Får dock samma om jag testar med ett 7,2Mbit-modem.

Operatörer utrustar inte områden där en investering för extra kapacitet kommer inte betala av sig pga för få abbonenter. 500KB/s är 4Mbps, och det är tillräckligt bra om man tittar på snitthastigheter. Det är jättebra att de flesta slöa basstationer är 7.2Mbps, och inte 3.6Mbps som i 2008-2009. Det kostar ett multum att uppgradera en basstation. Vi har bland det billigaste mobiltbredbands tillgång till Internet i världen tack vare att operatörer optimerar hur de investerar i sina nät. Titta i resten av Europa eller bortom, där hastighet är aldrig nämnd, men man betalar 300kr per nedladdad gigabyte.

Japp. Jag vet. Jag är inte missnöjd. Tvärt om. Min adsl-lina ger mig ca 250KB/s.
Denna kommun uppgraderas nog. Jag bor i skogen men fågelvägen är inte så farligt lång till lite tätare bebyggelse och jag bor i Stockholm.

Min mätning igår (rekord):
http://nicke.co.uk/bra.jpg

Dovadon rapporterar 51% i signalstyrka.

Ställ detta mot min ADSL-lina på 2Mbit. Det är vad jag max kan få. Långt till telestationen. wink

6

Sv: Kraftiga upp å ner hastigheter

Tittar man på västermanlands län förra månaden.
http://www.bredbandskollen.se/statistik … nth=072010

Så ligger tele2 rätt bra till, visserligen bara 6 mätningar.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!