1

Tråd: Lustigt problem med Telenor Mobilt Bredband

Tjosan!

Jag har ett mobilt bredband från Telenor, mer exakt Huawei E1750. Har nu lagt en timme på att googla runt efter svar på mitt problem. Nu är det dags att vända sig mot experterna smile.

Problemet är att jag får igång ett "lokalt nätverk" med modemet, men lyckas aldrig koppla upp mig mot internet. Vill här tilläga att första dagen jag använda det, så funkade det utmärkt. Men där efter har det inte gått att koppla upp sig hela vägen(kommer bara till lokalt nätverk). Jag kan garantera att det inte är något fel på modemet, då det funkar utmärkt med andra datorer.

Jag kör XP SP3 (kan det vara så att modemet inte stöder SP3?). Känns som att problemet kan ligga inom IE eller nätverksinställningarna (men var ska jag börja leta efter fel?).
Jag använder mig av internet.telenor.se som APN, och ringer upp mot *99#. Om jag inte skulle lyckas lösa detta problem, finns det någon annan mjukvara(istället för Stay Connected) som jag kan använda mig av för att lyckas koppla upp mig mot självaste internet.
Känns svårt att hitta det exakta problemet då jag vet att det redan fungerat en gång innan.

Tack på förhand

w3nk4n

2

Sv: Lustigt problem med Telenor Mobilt Bredband

problemet finns doc på Huawei  fourm kolla in där för lösning

http://forum.huawei.com/jive4/message.j … p;tstart=0

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60